One in a million

Alla inlägg under maj 2021

Av Sarplaninac - 31 maj 2021 09:21

I kvällssolens nedåtgående sista strålar, gick jag och sonen en promenad med Zaray och Zoe.

De fick både koppelträning, vilket går fantastiskt bra, men också lösa. Det är inga problem i nuläget, båda hundarna går vid våra fötter så det är svårt att inte snubbla över dem hela tiden. :)

Idag, sov min avslappnade sömn på soffan som vanligt. Vaknade till vid fem, Zaray sov den utmattadades sömn, men Zoe ville ut. Ställde ytterdörren på glänt, drog upp täcket till hakan och somnade om. Nästa gång jag kollade på klockan var den 0720.

Det är en fullkomligt ljuvlig fantastisk dag, strålande sol från klarblå himmel, varmt, fågelkvitter och jag är ledig..

Zoegasmoment i det finaste sällskapet :))

Av Sarplaninac - 30 maj 2021 10:40

Intressant läsning. Om man går in på Skk och läser om Zoe och Zarays raser, så får åtminstone jag uppfattningen att Sarplaninac enligt deras åsikt är en svårare hund än ovtjarkan.

Zaray..

Zoe..

En fullkomligt ljuvlig dag med sol och sommarvärme. Hundarna har ätit ben som de fick av min kompis som hälsade på igår.

#ovtjarka #ovcharka #kaukasisk #bergshund #mountaindog #sarplaninac #sarplaninacdogs #illyrianshepherd

Av Sarplaninac - 30 maj 2021 09:10

Vaknar till gryningsljuset, en känsla av att ha sovit klart, men ändå inte.
Sträcker mig efter mobilen, konstaterar att klockan bara är fem, släpper ut hundarna, står barfota i det fuktiga gräset och lyssnar till den kompakta tystnaden.

Somnar om, och nästa gång jag vaknar är klockan sju.
Stora tassar på lite mindre hundar, dunsar mot golvet, förväntansfulla viftande svansar, och jag vaknar till ännu en dag i hundhimmelriket :)

#hundhimmelriket #ovtjarka #ovcharka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka #ovcharkapuppy #sarplaninac #sarplaninacdogs

Av Sarplaninac - 29 maj 2021 14:01

Träffat en ny bekantskap idag på förmiddagen, gått i skogen med hundarna, druckit kaffe i solen.

Idag är det sommar :)
Dags för kvällsjobb i fem timmar snart.

Zaray min busiga pälskling. Min stora kärlek :))

Av Sarplaninac - 28 maj 2021 23:16

I gröna skogen om kvällen.

Först gick jag med Noah och Neah en rask promenad på ca 4km. Jag kände mig bättre än på länge, så förkylningen håller nog på att släppa sitt grepp om mig.

Sen kom sonen hem och vi gick med valparna.

En härlig kvällsrunda.

När jag kom hem drack jag ett glas vin för första gången på ett tag nu. Nu börjar det kännas riktigt bra, både rask promenad och ett glas rött :))

Av Sarplaninac - 28 maj 2021 13:15

Häromdagen hörde jag av en person som en gång betydde mycket för mig, men som jag sista tiden i mitt liv jobbat på att lägga bakom mig, och ganska framgångsrikt lyckats faktiskt.

Det berörde mig mer än jag önskar att det hade gjort, och på kvällen lade jag korten för mig själv, och de talar sitt tydliga språk..

Och på natten drömde jag, ett tydligt budskap, mer tydligt kan det inte bli, Nej, gå inte in i det, backa, var rädd om dig själv, du gör illa dig själv om du fortsätter.

När jag tänkte på det idag, kom detta kort till mig..

Min morgon i bilder. Kärlek..

Dotter och Neah.

Zoe växer.

Min vackra Saga.

Sol och regn om vartannat. Imorgon ska jag träffa en ny bekantskap, vi ska ta en promenad innan jobbet.

Av Sarplaninac - 27 maj 2021 09:14

Vaknar till den ljuvligaste av syner.
Zaray min kärlek.

Efter en liten stund..

Vilken hunderbar morgon, överfallen av tre glada pälsar :)
Svårt att se den lilla ovtjarkan Zoe, men hon är där, mitt i hundhögen.

Sedan kom haschet, ak Noah :) och anslöt till det svansviftande sällskapet i soffan, men då hade min telefon ramlat ner på golvet och jag var begravd under hundarna, så inga bildbevis finns. :))

Av Sarplaninac - 26 maj 2021 15:14

I skogen med Zaray och Zoe, jag och min dotter.

Zaray är den mest följsamma, likt Neah uppmärksamheten riktad mot mig, går vid min sida mest hela tiden.

Zoe går sin egen väg, håller viss koll och uppmärksamhet på mig, men lite mer svårflörtad, även vad gäller inkallning.

Jag är mycket väl medveten om vilka egenskaper dessa raser har, självständiga, orädda och fattar ofta egna beslut få av dem som jag känner, kan ha dem lösa som vuxna pga dess inneboende egenskaper, men jag jobbar på med träningen, så får vi se hur långt vi kommer.

Omgiven av allt det gröna, solens gyllene strålar, min frusna själ som långsamt tinar upp.
Har känt mig lite vemodig och sorgsen emellanåt de sista dagarna. Jag tror det är för att jag på grund av förkylningen och det extrema regnandet inte varit ute i skogen som jag brukar.. Min själ behöver den, skogen, sjöarna och havet..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards