One in a million

Direktlänk till inlägg 26 november 2021

Käftsmällen

Av Sarplaninac - 26 november 2021 09:47

Jag sa ju det, min vän har rätt, ropa inte hej eller säg något positivt, för då kommer den, käftsmällen.

De utlovade däcken tycks inte bli av, och här står jag med en bil med sommardäck, ute är det minusgrader, och mera minus och snö utlovas nu, redan under helgen, och jag som ska jobba från idag och ända till måndag kväll..

Jag har ont i magen över stressen, måste jobba, men kommer inte kunna ta mig till jobbet om de blir snö nu.

Dessutom har hundarna skällt och sabbat min nattsömn rejält. Först vid halv elva när jag utmattad precis var på väg att somna. Där gick det sömntåget.
Sen vid elva igen, efter det gick jag ner och tog en halv sömntablett till.

Vid tolv somnade jag, och vid fyra skällde hundarna igen.. Och strax efter sju tyckte Zoe att det var dags att gå upp..

Igår ösregnade det, jag gick i nattsvarta mörkret med hundarna, i tre omgångar.
Det var så ogenomträngligt mörkt att pannlampans ljus absorberades av allt det svarta, och regnet som föll, det var nätt och jämnt att jag såg att gå.

Regnjackan blev genomblöt, byxorna också, och mitt i det blev jag alldeles matt och yr, det kändes som om benen skulle vika sig under mig, och jag kom på att jag nog inte hade ätit något sedan i förmiddags vid elva. En smörgås och kaffe var allt, och det förklarade yrselanfallet.

Åt lite flingor och havremjölk på stående fot, tände sen upp kaminerna, sjönk ner i en fåtölj och kände tröttheten övermanna mig..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 11:34

Så är vi på båten och gör den klar till säsongen. Det är noget av en värre röra..kaos.. Zavannah är med, såklart.. Men helt underbart att vara här, att fixa med båten. Nu kan man riktigt märka den, nästan ta på den, segelsasongen är här;) ...

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 07:08


Godmorgen. Sov nyss så otroligt gott, när en liten vildhund plötsligt for upp I sängen och väckte mig brutalt.. ;) Jag gick upp och tog ut henne på en morgonkiss på tomten. Fem minuter senare.. Så nu sitter vi här med kaffet, jag och kæresten oc...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 18:45


Det kom en present och överraskning med posten idag. Namn till Zavannahs sele. Från hennes underbara uppfödare. Tusen tack ;) Jag blev så glad. ...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 00:14

En fin dag, med sol och väldigt mycket vår. Så vackert att det nästan gör ont. En lång tur med Zavannah. Sen soffan.. och film. Kæresten lagade flæskestegsandwich, något av de bästa jag vet, och vi såg på 3 body problem. En fantastisk sci-f...

Av Sarplaninac - Tisdag 26 mars 23:44

Modern är full av vrede, hon sliter och knuffar den sanslöst berusade 15 årigen. När hon kommer till den branta trappan, tar hon henne i fötterna och släpar henne efter sig. Det hörs ett dunkande ljud varje gång hennes huvud slår i trappstegen, det...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards