One in a million

Alla inlägg under april 2022

Av Sarplaninac - 13 april 2022 15:09

Ha ha ha ganska träffande ändå..

#snappy #unpredictable

Av Sarplaninac - 8 april 2022 13:23

Sov gott även inatt. Återigen fullkomligt utslagen.
Samma problem även imorse att vakna. Tröttheten är så extremt påtaglig, det känns som att vada i sirap, vandra i dimma och med hjärnan full av snömos.

Trots två muggar zoegas, svart som natten, förmådde jag inte riktigt ändå att vakna, och idag körde jag dottern till Ängelholm, så trött att jag vinglade fram med bilen på småvägarna och när vi kom fram visste jag knappt ens hur jag hade lyckats med det.

Det har varit så här i två dagar nu. "Äsch, du behöver bara landa lite, säger min dotter. Och kanske är det så, livet mitt har varit allt annat än enkelt, och då särskilt sista halvåret..

Det har snöat, regnat och haglat på vår väg till Ängelholm, men nu skiner solen plötsligt. Aprilväder fortsätter göra skäl för sitt namn..

#snömos #extremtrötthet #utmattad #snömosihjärnan

Av Sarplaninac - 7 april 2022 14:14

Inatt sov jag för första gången på väldigt länge, på loftet i min gamla säng. Underbart! Sov som en helt utslagen individ fram till halv sju då två hysteriskt glada sarpar tassade upp för den smala och branta trappan dit..

Släppte ut dem och konstaterade att det regnade och var sex plusgrader ute. Av snön syntes inte ett spår.

Här ligger sarparna på mattan i tvättstugan.
Det är ganska rörigt i huset just nu, mycket att ta tag i, men en sak i taget. Jag är verkligen hemma här..

Har lagat mat från Hellofresh, pärlcouscos med yoghurtmarinerad kyckling och ugnsrostade rotgrönsaker. Det var fan de godaste jag ätit på länge, och enorm portion dessutom, så nu ska jag kraschlanda i soffan ett tag.

Sarparna är lite bekymrade över husbytet och följer mig närmare än min egen skugga skulle lyckas med.

Nu ska jag dricka iste med powpowpärlor av mango i.

Av Sarplaninac - 6 april 2022 20:56

Uppför er nu, sa jag till sarparna. Jag ska ta en fin bild.

;)) Ha ha ha de tog mig på orden.

Snön regnade bort på eftermiddagen och vinden vred till väst och luften blev genast mildare och mer behaglig.

Tre hundpromenader och jag kände mig helt slut redan när jag gick den första. Det var som om kroppen inte riktigt ville idag..

Fått gjort ytterligare lite mer i huset, men nu är det kväll för min del. Sarparna sover utmattade i soffan.. Zoe skäller därute, allt är precis som det ska vara.

Av Sarplaninac - 6 april 2022 10:50

Igår ägnade jag och sonen hela dagen åt att byta hus med varandra igen. Ja jag vet, det har blivit så några gånger nu, men faktum är att jag trivs som allra bäst i det lilla stenhuset med synliga takbjälkar och en rough känsla över det hela. Det är liksom jag.

Så här är jag igen. Men det är lite kvar att fixa först.

Jag har renoverat åt sonen i hans hus, målat och lagt golv och igår hjälptes vi åt att sätta lister, eller golvsocklar.
Det var första gången jag gjorde det, sonen också, så det kommer nog behövas lite fog på sina ställen, men jag är nöjd ändå.

Det första golvet jag lade själv 2018 blev inte perfekt de heller, men sen dess har jag lärt mig :))

Idag snöar det, men snön ska övergå till regn i eftermiddag. Aprilväder med andra ord.

Har tänt upp kaminerna i sonens hus, han är och jobbar, själv ska jag fortsätta här hemma och sen gå ut med hundarna.

Av Sarplaninac - 5 april 2022 07:48

God morgon!
Vaknar till denna ljuvliga dag..

Från mitt sovrumsfönster..

Zoe gör mig sällskap I soffan, zoegas och en bra serie som är gammal, men som jag aldrig sett, 4400.. Så jäkla bra.

#4400

Av Sarplaninac - 4 april 2022 23:30

Varit till Halmstad med sonen och dottern, köpt golvlister, färg och lite annat.

Har grundat dem och haft hundsällskap bitvis, vilket gjorde det hela en aning svårare. Ha ha.
Sonen har köpt en spikpistol så imorgon ska jag använda den när jag sätter dit listerna. Älskar nya verktyg ;)

Gått promenader också, i regn och blåst, men skönt slippa minusgraderna.

Av Sarplaninac - 4 april 2022 09:16

God morgon från Ovcharkaland.. Och Sarplaninac såklart..

Zoe fick det sista av min frukost. Zoegas står hon gärna över..

Regn, hårda vindar, men åtminstone inga minusgrader.

Ledig idag. Ska åka och köpa golvlister med sonen, sen göra klart vardagsrummet.

Zaray nattstökade igen, halv fyra den här natten började hon slänga runt vedträn och tugga på en PET-flaska..

#ovcharkaland #sarplaninac #nattstökighund

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards