One in a million

Alla inlägg under augusti 2022

Av Sarplaninac - 24 augusti 2022 20:21

Haft det fantastiskt med min dejlige dansk, men idag körde jag hem halv tio imorse för att jobba kväll från 13 på jobbet.

Körningen gick bra, men det var en olycka och långa köer på E20 från Malmö. Hann ändå fram i tid och precis till ett handledarmøte med en av mina favoritkollegor. Det var vi och ett gäng andra som var där, och det var trevligt.

Även igår var vi ute med båten på fjorden, vi badade i det 22gradiga vattnet, och det var helt underbart, jag ville aldrig gå upp. Sen åt vi sushi i cockpit i den varma kvällssolen, drack lite vin och bara njöt av varandras sällskap.

Jag älskar hamnar, det är något alldeles speciellt, magiskt, att gå på kajen i en hamn full med båtar, om kvällen.

Kvällsseglingen hem..

Av Sarplaninac - 22 augusti 2022 18:24

Så har vi seglat ut I fjorden med båten.
Ankrat, och min kärlek lagar kvällsmat.
Livet kan inte bli bättre.

#segling #Danmark minkarlek #kæreste #sailing #Isefjord

Av Sarplaninac - 22 augusti 2022 11:41

Så var jag här I Danmark igen, på Sjælland.
Körningen gick jättebra och allt flöt på fint.

Tar en kaffe i väntan på att min kärlek ska komma hem från jobbet.

Av Sarplaninac - 22 augusti 2022 07:20

Hade en fin jobbkväll igår. Jag är så glad över att jag kan jobba med alla, och få det att fungera bra, och jag tycker faktiskt att min kollega är riktigt gullig. Hon är nog bara missforstådd av andra många gånger.

Zaray, mitt hjärta gör ont.
Igår hände det något med henne igen.

Zaray fick totalpanik då hon stod och drack vatten ur sin skål, jag stod bakom henne o pratade till henne när jag gick förbi, sträckte ut handen och klappade henne lätt på ryggen, och hon blev så rädd, flög rakt upp I luften, välte vattenskålen och rusade iväg livradd. Så fick hon syn på dottern genom dörren, hon satt på sonens altan, och hon rusade mot henne och skällde som om det var en framling. Dottern ropade på mig, tror hon nästan blev lite rädd

Senare på kvällen, klockan var väl 22 ungefär. Jag och sonen sitter i mitt hus, alla dörrar ut är öppna, och Zaray är med oss, får massor av uppmärksamhet och kärlek.
Plötsligt springer hon upp på mitt sovloft och jag hör henne hoppa runt. Tänker inte mer på det förrän jag ska lägga mig, och märker att hon bajsat där. Och hon är inte dålig i magen, och ytterdorrarna stod öppna.

Känner mig så ledsen och förkrossad.. Det är hennes neurologiska sjukdom som har börjat påverka henne antar jag..

#sjukhund #neurologisksjukdom #minhund #förkrossad #livetiskogen

Av Sarplaninac - 20 augusti 2022 21:28

Promenad med Zoe och dottern.
Kvällen var magiskt vacker.

Innan pratade jag med min kæreste i telefonen. Han har varit ute en vecka och seglat med sina bästa vänner, en årlig manssegling som han själv kallar det, och helvete vad jag saknar honom, all tid vi inte är sammen är spildt tid, det är nästan fysiskt plågsamt. Och han känner exakt likadant...

På måndag, då äntligen ses vi, då kör jag till Danmark.. Det känns som om vi inte har setts på en månad, men det är bara en vecka :)

Idag flyttade hönsen och en epok är över för min del. Jag håller på att göra mig fri, fri till det stora äventyret och livet.

Av Sarplaninac - 20 augusti 2022 10:52

Kvällsjobb igår 13-2130, och idag 7-16.
Jag hade ont I magen igår när jag vaknade, en begynnande magkatarr som sedan bröt ut rejält på jobbet.

Omeprazol och alvedon tog mig igenom kvällen, och jag jobbade med hon som jag först uppfattade som bitter, men igår var hon riktigt rolig och kul att jobba med.

Natten blev jobbig, ont I magen och mer Alvedon. 5 timmars sömn och mot jobbet igen.

Köpte denna i tron att magen skulle bli glad, tills jag insåg att den innehåller søtningsmedel och jag just precis har sabbat magen ännu mer.

Idag jobbar jag med någon som minst tre personer innan har sagt till mig, är en mardrom att jobba med
Så här långt har jag inte upplevt något konstigt alls med vederbörande. Vi får väl se..

Zaray är sjuk, något är fel.. Igår kissade hon inne bara sådär.. Häromdagen bajsade hon på golvet osv.
Jag har en väldigt dålig känsla..

Av Sarplaninac - 18 augusti 2022 23:10

Zoe.

Någon var lycklig, kvællen var magisk, och mitt tangentbord ær danskt ;)

Zaray fick också promenad, men inte i skogen idag.

Av Sarplaninac - 18 augusti 2022 06:04

Frukost med det finaste sällskapet. Zaray

Gick i skogen igår med Zoe.

Hon tyckte det var varmt och flåsade i 30 minuter efteråt.

Nu väntar jobbet, klockan sju, när jag druckit upp mitt kaffe..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards