One in a million

Alla inlägg under september 2022

Av Sarplaninac - 30 september 2022 19:56

Jag var trött, helvete så trött. Och två dagar med ont I magen så jag nästan ibte kunnat jobba

Jag tänkte ett ögonblick att jag kanske inte orkar komma iväg idag, men så tog jag mig samman och här är jag nu.
Dansken fixar aftensmaden och jag sitter I soffan med ett glas rött

Av Sarplaninac - 29 september 2022 10:18

Jag somnade redan 22 igår, med Zaray vid min sida.
Tätt intill låg hon hela natten, först mot min rygg och hennes tassar på mina axlar, sedan hennes rygg mot min mage, hennes stora huvud på min arm,och jag somnade med min hand i hennes päls.

Jag sov i 10 timmar. Den utmattades sömn.

Rensade den lilla svamp jag fann häromdagen.

Och stekte den och åt världens minsta svamptoast.

Zaray iakttog med stort intresse

Jag hoppas magen håller idag, för jag har långt arbetspass 12-21

Av Sarplaninac - 29 september 2022 08:08

En stor del text ramlade av någon märklig anledning bara bort.
Den om att jobba 100% i vården är oerhört tungt, och sen kombinera det med att köra till Danmark varje vecka i princip, och så hinna med mina hundar. Ja det sliter onekligen en del på mig.

Men jag kan inte välja bort något, jag älskar min Dansk, och mina hundar. Jobbet är nödvändigt ont, men jag funderar på att gå ner I tid från januari.. för just nu känner jag mig som överkörd av en ångvalt..

Av Sarplaninac - 29 september 2022 08:02

Fick akut ont I magen på mitt jobb igår. Först uppdagades( vilket fint gammalt ord) att det var fel I schemat, och helt utan min vetskap var morgondagens(dvs dagens nu) pass ändrat till 7-16.

Jag blev vansinnig och tillsammans med en kollega som också var vansinnig på sitt schema, och det faktum att hon skulle få jobba mer eller mindre själv om inte jag jobbade kväll som det var tänkt,  jagade vi

 efter både chef och samordnare innan det till slut löste sig.

Nu var det inte schemat som gav akut magont, för det hade jag redan sen innan. Vaknade på morgonen med magont. Men detta gjorde inte saken bättre.
Fick dessutom jobba med en vikarie som inte var min favorit att jobba med, även om h*n gör sitt jobb.

Vid två tillfällen släppte jag allt för händer och rusade in I badrummet. Utanför stod en av de boende och ryckte i dörren och ropade högt, ville att jag skulle komma ut nu, för h*n ville inte vara med vikarien.

Av Sarplaninac - 28 september 2022 11:48

Gått två långa promenader med hundarna nu på morgonen innan jag ska jobba
Regnet föll mest hela tiden, och det blev en blöt historia..

Stod och såg på Zaray genom fönstret där hon gick på tomten efter promenaden.
När hon skulle bajsa hade hon svårt att sätta sig, hennes bakben darrar och hon trampar fram och tillbaka omväxlande med bakbenen, det har jag sett förut, men idag lyfte hon omväxlande frambenen också, och sträckte ut dem i luften på ett märkligt sätt.

Jag undrar hur länge jag kan ha kvar henne..
#neurologiskskada #sjukhund #sarplaninec

Av Sarplaninac - 28 september 2022 07:14

Godmorgen..

Zaray sover på min arm, regnet faller utanför fönstret som står vidöppet, och jag hör en bil köra förbi ute på grusvägen.

Det är höst. Känslan är påtaglig. Höst utan svamp, och ingen segling.

Av Sarplaninac - 27 september 2022 20:24

Det blev två långa turer i skogen med Zaray och Zoe. Totalt säkert en 9 km.

Regnet föll till och från, men det var riktigt skönt ändå.. Jag älskar hösten, även om det är trist med seglingen.
Imorgon är det jobb igen, men först klockan 13, och det känns helt okej.

Jag fick en jättefin Islandströja av min kärlek, och det gjorde mig väldigt glad.
Handgjord i ull.

#Islandströja #minkæreste #Dansken #hösten #sarplaninec #kaukasisk #ovcharka

Av Sarplaninac - 27 september 2022 15:25

Regnet föll hela vägen hem. På vägen från Malmö, en olycka i södergående filer, trafiken stod helt stilla med kilometerlånga köer, och jag har aldrig varit gladare att vara på väg norrut.

Stannade till i min skog på vägen hem.

Det är en märklig brist på trattkantareller. Fann endast några små stackare på väg upp. Får väl ge det några veckor till och hoppas det blir något, men vid den här tiden förra året, och åren dessforinnan, så bar jag hem överfulla korgar med kantareller.

#ingensvamp #öresundsbron #tilbagefradenmark #skogen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards