One in a million

Alla inlägg den 7 november 2022

Av Sarplaninac - 7 november 2022 23:14

Två härliga mörkerpromenader. Tio grader och varma vindar, fyra kilometer med ovcharkan, bara två med sarpen, men hon hade behov av en kortare runda idag.

Så här vackert är det när man går innan mörkret faller.

Skogen är magisk, och nu är det dags för skogshäxans sömn.

#skogshäxan #magiskskog #sarplaninec #ovcharka #mörkerpromenad

Av Sarplaninac - 7 november 2022 16:14

Så har jag varit i Ängelholm, efter min löparrunda på 6 kilometer.

Köpte ett te med väldigt passande namn. Dricker det just nu, medan jag väntar på att mörkret ska lägga sig över oss, så att jag och mina bestar till hundar ska gå ut på mörkerpromenad.

"Vadå skälla på katterna, vem jag? Absolut inte, jag bara ser ut genom fönstret och konstaterar att det ser ut att bli en fin dag idag// Zoe ovcharka och ögontjänare;))

#ögontjänaren #ovcharka #Ängelholm #te #häxaniskogen

Av Sarplaninac - 7 november 2022 08:56

Jag har sovit, från 22 till strax före åtta på morgonen.
Känner mig utvilad i sinnet, men kroppen värker, varenda led protesterar och jag känner mig som hundra år där jag stapplar ner för den branta trappan. Ser dåligt gör jag också, åldrandet är inte charmigt, jag är som ett murmeldjur som precis krupit upp ur sin håla om morgonen, när jag först går upp.

Jag sover alltid med öppet fönster, året om. Älskar att känna den svala vinden mot mitt ansikte där jag ligger under mitt varma täcke, men fönstret är i behov av omsorg kan jag se.

Zoegas är uppdraget och häxan har börjat vakna, så nu är det snart tid till att ta på mig löparskorna och ge mig ut i skogen.

#löpning #häxa #murmeldjur #åldrande #skogsliv

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards