One in a million

Alla inlägg den 8 november 2022

Av Sarplaninac - 8 november 2022 21:47

Zaray, min alldeles egna lilla varg, på 55kg.

Hon är den vänligaste själ, och hon litar fullständigt på mig.
Dessutom tycker hon om sina droppar. Varje gång jag kommer med flaskan låter hon mig droppa på mina fingrar och sen lyfta upp hennes läpp och sätta oljan där. Under tiden väntar hon tålmodigt, och hon slickar gärna på flaskan med dropparna ;))

Ikväll har jag stekt svamp, och druckit te.

Vargen gör mig givetvis alltid sällskap där jag är i huset.

Riktigt goda tesorter, båda två..

#vargen #cbdoljahund #cbdolja #trattkantareller #skogshäxan

Av Sarplaninac - 8 november 2022 19:21

Ett bra besök hos tandläkaren idag. Inga hål och bara 495kr för en undersökning.
Kände mig nöjd och glad när jag gick därifrån.

Fick dessa ljuvliga rosor av min kärlek för ett tag sedan på min födelsedag.
Tror aldrig jag fått så många rosor av någon, någonsin..

Klippte lugg idag hos frisören, när jag ändå var i Ängelholm. Mina barn skriker rakt ut, de avskyr när jag gör det, men jag tycker det är kul med förändring ibland, och det växer ändå så fort ut igen mitt hår.

En sushi till lunch på Am sushi coffebar när jag ändå var där i närheten, och sen småvägar hem då det är närmare än E4, och jag har kört E4 så många gånger vid det här laget att jag är less på det.

När mörkret lagt sig över skogen, gick jag ut med hundarna.
Månen lyste så vackert ikväll över oss att jag inte ens behövde tända pannlampan.

#luggen #månen #Ängelholm #skogen #vakthundarna #häxaniskogen

Av Sarplaninac - 8 november 2022 07:14

Jag vaknar tidigt, långt innan klockan ringer, det är fortfarande mörkt ute, och jag kan höra regnet falla genom det öppna fönstret.

Ett minne kommer upp till ytan, min mamma som väckte mig vid fem på morgnarna, hon skulle fläta mitt långa hår så att allt såg perfekt ut när jag sen lite senare gick själv till skolan. Jag var sju år, och ingenting i min värld var perfekt...

Jag minns känslan av tidig morgon, ångesten inför dagen som skulle komma, min mammas otåliga händer.

"Nu kan du somna om en stund", sa min mamma när det var klart, och jag låg där med öppna ögon, klarvaken och med ångesten bultande i bröstet.

Idag ska jag till tandläkaren. Årlig kontroll. Det är bland det värsta jag vet, tandläkarbesök. Förra året hade jag bitit sönder en del av en tand som behövde åtgärdas.
När jag efter 45 minuter äntligen kom upp ur den där helvetesstolen vat jag svimfärdig av all anspänning, tröjan klibbade mot ryggen och jag var helt förstörd.

Tandläkaren sa: Nästa gång, kom hit lite tidigare så får du en oxascand innan.
Jag tittade på honom och sa Ja tack..

#minnen #häxan #fobi #ångest #barndom


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards