One in a million

Alla inlägg den 13 november 2022

Av Sarplaninac - 13 november 2022 22:11

Fan vad glad jag är just nu. Har precis pratat med kärleken och sagt God natt och allt känns så bra, och jag har ett stort lugn inom mig.

Den här bilden som jag har lånat, påminner mig om två tillfällen i somras och sensomras, september när vi seglade och jag stod vid ratten vid båda tillfällena, när en riktig kastvind blåste ner båten exakt så som på bilden ;)
Man kan säga att vi vaskade vinduerna på båten, och vattnet kom upp på däck, och vi såg på varann och skrattade.

Fan vad jag längtar vilt till nästa vår/sommar och segling igen..

#vaskavinduerna #segling #45grader #kæreste #segla #sejla #sejlads

Av Sarplaninac - 13 november 2022 16:13

Så plötsligt tog jag mig samman, och jag gjorde det. Vågade visa mig svag, och berätta om vilka behov JAG har, i en relation, för att känna mig trygg och må bra.
Det tog "bara" två månader, isch, att samla mod till det, och så mottogs det på bästa tänkbara sätt..
Min lättnad är enorm..befriande.

Jag är så trasig, broken, skadad, både av relationer sen tidigare, men allra mest av min uppväxt. En mamma som jag aldrig visste var jag hade, som sa en sak men menade en annan. Som gick omkring och teg i ett tyst raseri i dagar, och jag tassade ängsligt på tå kring henne, frågade vad det var och vad jag hade gjort.

Inget, blev svaret, mellan sammanbitna käkar, och så gick dagarna, sen kom ändå till sist raseriutbrottet mot mig. Jag hade VISST gjort något, och det var mitt fel att hon var arg, mådde dåligt, och jag borde ha förstått det..

Så grundlades långsamt en känsla hos mig, att jag inte kunde lita på vad jag kände, och även om någon säger att allt är bra, det är inget, så kan det ändå vara något som är fel.

Jag hade ständigt ont i magen under min uppväxt, och i perioder låg jag på sjukhus, men man kunde inte hitta något fysiskt fel.

Jag var rädd för min mamma, och försökte hela tiden läsa av henne, hennes humör och känslor, och så fick jag ont i magen av den ständiga väntan, oron, på om något skulle ske, eller inte, och om det var jag som bar skulden.

#trasig #dysfunktionell #flickanochmodern maskrosbarn #rädslor

Av Sarplaninac - 13 november 2022 08:22

Svart natt, oroliga drömmar, en ständig flykt från en fara jag inte riktigt kan se, och en jakt efter någonting ouppnåeligt, förlorat sedan länge.

Vaken i natten, ta dig samman, finn den rätta vägen. Jag irrar runt i en labyrint, inga vägar leder ut, bara runt och tillbaka, i ett evigt kretslopp, cirkeln tycks sluten, och mitt öde beseglat, på obestämd tid.

Det är en märklig höst. 14 grader igår, 11 idag. Jag sitter i mitt fängelse. Ett fängelse jag har byggt åt mig själv, med skyhöga murar och fyrbenta vakter som posterar, så att ingen ska kunna komma in.

Nu är jag inte rädd längre. Inte för min egen del. Men jag lever med den ständiga rädslan att någon annan ska ta sig igenom mina barriärer, och mötas av de fyrbenta.. Så jag sitter här i mitt fängelse, på samma gång både trygg och rädd..

Ser du den lilla fågeln?

#fängelse #mittfängelse #labyrint #rädslor #nattdemoner #häxan

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards