One in a million

Alla inlägg den 17 november 2022

Av Sarplaninac - 17 november 2022 20:53

Isande kallt ute, hårda vindar, och jag kunde konstatera på SMHI att till helgen, då jag ska till Danmark, väntas det komma både snö och minusgrader.

Bestämde mig för att se om vinterdäcken från den avställda gamla dieselskodan, kunde passa till min silverskoda. Däcken är helt nya och med dubb.

Först var den blå dieselskodan helt utan batteriladdning, sen var den givetvis fastrostad, ingen bogserlina fanns heller att uppbringa någonstans, och det slutade med att jag tog silverskodan och backade in i den blåa , och knuffade den loss från fläcken där den vuxit fast. Så långt allting gott.

Sen skruvade jag loss hjulbiultarna, men hjulet var omöjligt att få loss, det hade rostat fast. Jag prövade allt, från slägga till ett annat däck och försöka med olika sorters våld, men förgäves, det satt fast.

Prövade ett annat hjul istället, och det gick bättre, men tyvärr passade då inte de hjulen på silverskodan. Suck. Jag satte ut en annons på marketplace, reservdelsbil med nya däck säljes. Några timmar senare kom en kille och köpte den. Case closed.

Sen har jag eldat åt dottern, gått med hundarna, lagat mat åt mig och dottern, städat, tvättat och fixat hemma.

Det är två grader ute, magiskt stjärnklart, och jag hoppas det går bra för mig på lördag, att köra till Danmark med sommardäck. Fick tid först på tisdag för byte och nya däck krängda på fälg på verkstad.
Jag HATAR vinter.

#däckblues #däckbyte #hatarvinter #silverskoda #dieselskoda #fastrostathjul

Av Sarplaninac - 17 november 2022 07:55

God morgon världen.
Vaknar upp till en kylig och klar morgon.

Zaray och jag har lite olika syn på frukost.
Jag föredrar zoegas..;)

Ännu en ledig dag, men jag kommer nog inte ha några större problem med att fylla den med innehåll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards