One in a million

Alla inlägg under februari 2023

Av Sarplaninac - 21 februari 2023 13:31

Jag hinner nästan aldrig vara här inne. Eller hinner och hinner, snarare finna motivationen till det.

Jag skriver som bäst när livet är svårt och motigt, och mitt liv är allt annat än det.
Jag har fått jobb I Danmark och planen är att flytta dit och börja i april.

Av Sarplaninac - 12 februari 2023 15:55

Så har min kärlek och jag varit tillsammans i helgen, denna gång hos mig ute i skogen.
Fantastiska dagar, och det känns bara bättre och bättre mellan oss, ju mer jag lär känna honom.

Vi är faktiskt ganska olika på en del sätt, och sen har vi inte samma språk heller, vilket har lett till en del missförstånd som jag idag bara kan le åt när jag tänker på.

Dessutom är han en person som har en förmåga att säga saker han tänker, bara rakt ut, och sen efteråt komma på att det där borde jag nog kanske inte ha sagt, vilket inte jag alltid uppskattar. Men vid det här laget har jag vant mig lite vid att han är sån. Han menar inget illa med det, det är bara sån han är.

Som hans svärson sa til mig på en fest en gång, att Dansken är en underbar människa, men han saknar filter, och det stämmer rätt så bra.

Men vi har väl alla vår egenheter, och han är underbar på så många andra plan och jag älskar honom.

Vi har fixat med lite saker i mitt hus, och pratat och planerat lite mer för vår gemensamma framtid.
Jag kör till han i nästa vecka igen, och då är min arbetsintervju. Det blir verkligen spännande. Jag hoppas de förstår min dansk/svenska..
Jag pratar så mycket jag kan på Danska, men sen blir det något ord här och där på svenska..

#taledansk #Danska #filterlös #utanfilter #kärlek #nyttspråk

Av Sarplaninac - 9 februari 2023 11:45

Ute i skogen.. bara jag och mina tankar..

Jag ska på ett möte i Danmark om en dryg vecka. Om ett jobb jag sökt. Spännande.

Det är många tankar i min hjärna just nu
Vi har fått det lite bättre på jobbet i Sverige just nu, förmodligen mycket på grund av alla våra anmälningar, och jag har så fantastiska kollegor. De är de mest härliga människor och jag har min trygghet här..

Samtidigt är jag så sugen på att testa något nytt, möta nya människor, och se hur mitt förhållande med Dansken utvecklar sig när vi ska bo tillsammans.

#flyttatilldanmark #börjaom #skogshäxan

Av Sarplaninac - 8 februari 2023 09:48

Hörde musik utanför mitt fönster igår kväll, och tittade ut.
Där satt sonen med öl och cigarr.

Jag gjorde honom sällskap och tog med en ljuslykta ut.
Så satt vi där i en timme, rökte cigarr och drack en god öl, och samtalade om livet.
Sen gick vi in till honom och stekte bacon och kokade ägg. Pepsi max till det ;)

Givetvis, som alltid sov jag uselt inför arbetsdag som börjar 0700 och pågår oändligt länge fram till 16, bläh.

Av Sarplaninac - 7 februari 2023 18:58

Gick en mil idag, utan hund.
Snö, en lätt skare och moddig terräng, varvat med ishala vägar på slutet.
Det kändes i kroppen, men var befriande skönt, balsam för själen, och min hjärna släppte alla tankar för en stund

På kvällen sen, när mörkret fallit tog jag ut Zoe på 4km.

Hon är fantastisk nuförtiden, går så fint vid min sida, lyhörd och uppnärksam. Det var halt, riktigt isande halt på sina ställen, och jag hade ingen ficklampa, så emellanåt saktade jag in och gick extra försiktigt. Då saktade även Zoe in, vände upp sitt stora huvud mot mig och tassade sen försiktigt alldeles vid min sida.

Zaray, på bilden, betedde sig igår på ett sätt jag inte riktigt klarar av, hon får upp doftspår av något och helt plötsligt blir hon tokig, det bara blixtrar till och hon försöker komma ur sina koppel och halsband. När det inte lyckas blir hon aggressiv och snor runt mot mig, och jag backar så kopplet slakar för att hon inte ska bita till mig som hon har gjort en gång förut.

Jag avbröt och gick åt andra hållet, tillbaka hem igen. Jag blir illa tillmods när hon gör sådär, särskilt med tanke på att jag vet att något är galet med henne. Hon har ju ett neurologiskt fel som jag inte vet exakt vad det är, beror på eller vad som faktiskt rör sig i hennes huvud..

#neurologiskfel #sarplaninec #aggressivitet #gått1,5mil #ovcharka #skogshäxan

Av Sarplaninac - 7 februari 2023 10:27

Godmorgen!
Vaknar upp till det här.
Söta Zaray tätt intill.

Ledig dag idag.
Fick redan ett svar på en av jobbansökningarna som jag skickade igår. Om jobb i Danmark alltså. De ville gärna träffa mig.

Fick bekräftelse igår också på min JO-anmälan att de tagit emot och nu öppnat ett ärende om det.

Dansken kommer till mig i helgen. Skönt, då slipper jag passera tullen i helgen.
Jeg har ikke haft det særlig godt de sidste par dage...

Av Sarplaninac - 7 februari 2023 00:07

När det har blivit något fel på hydroforen i källaren, och säkringen brinner gång på gång, ja då stänger vi av den och återgår till gamla tider.

Sonen och jag hjälptes åt att hämta vatten ur den gamla brunnen, fyllde flaskor och tillbringare.

Jag finner en märklig tillfredsställelse i att ha det som de hade förr..
Det är någonting vackert med att hämta sitt eget vatten, direkt ur brunnen.

Av Sarplaninac - 6 februari 2023 16:04

i tjänst den 3/2 2023 i tullen vid öresundsbron, tidpunkt då jag blev stoppad mellan ****
Jag har min pojkvän i Danmark, Sjælland, som jag snart flyttar till, och åker därför många gånger per månad mellan Danmark och Sverige över bron.

Jag var den 3/2 på väg till Sverige för att gå på mitt kvällspass som undersköterska I Örkelljunga vid det aktuella tillfället, när jag blev stoppad.
Blev stoppad i tullen på Svenska sidan och ombedd att kliva ur bilen, fick frågan om jag hade något vasst eller annat på mig i fickorna, Blev skyddsvisiterad, tvingades lämna telefonen och fick ställa mig mot bilen och beordrad att stå kvar där.

Fick frågan flera gånger vart jag var på väg, var jag varit, varför och hur länge.
Jag bad att få ringa till min arbetsplats för att meddela att jag blir sen, men nekades detta.
Jag frågade om jag var misstänkt för något, men fick bara till svar att vi ska gå igenom din bil.

Blev sen införd till nåt häktesliknande rum, fick klä av mig naken och fick samma frågor igen.

Sen tvingades jag sitta inlåst i en timme och vänta medan de gick igenom min bil, även med hund..
De fann min antibiotika för hudproblem och några flaskor med ejuice till ecigg, tvingades svara på fler frågor och vänta ytterligare en stund innan jag sedan släpptes, utan någon förklaring.

Jag har full förståelse för tulltjänstemän och deras arbete med att motverka olaglig införsel av vapen, droger och dylikt, men kan under inga omständigheter anse att det sätt jag blev behandlad på, verkligen var rimligt.

Frihetsberövad och kroppsvisiterad naken, utan att man funnit något misstänkt i min bil, utan att jag någonsin har förekommit i några register och aldrig blivit straffad för någonting. Jag upplevde hela situationen väldigt kränkande och ångestframkallande, att helt utan skälig misstanke kunna bli utsatt för detta.

#JOanmälan #kränkandebehandling #frihetsberövad #övergrepp

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards