One in a million

Alla inlägg under december 2023

Av Sarplaninac - 31 december 2023 19:44

Jag, min kæreste och Zavannah

Av Sarplaninac - 28 december 2023 11:09

Zavannah var på fest igår, med min kæreste och hans familj.
Själv jobbade jag, och så möttes vi om natten i hans soffa, för ett glas vin innan vi gick I säng.

Zavannah är trött. Vi ligger på soffan, och lyssnar till den hårda vinden, och regnet som öser ner, piskar mot fönstren, och får det gamla huset att ge ifrån sig märkliga ljud.

Igår såg det ut så här, man kunde höra fåglarna sjunga, och en föraning om vår..

Idag har jag ont I kroppen, känner mig nästan sjuk, hoppas det inte är covid igen. Den har nästan alla på mitt jobb drabbats av just nu känns det som.

Av Sarplaninac - 27 december 2023 10:53

Godmorgen
Vaknar till en vacker dag med sol och Zavannah.

Jobbade till 23 igår. Extraarbete/ overarbejde och alltså extra bra betalt;)
Det är många som är sjuka i ögonblicket och det fattades personal..

Nu är kaffet drucket, och vi ska ut, jag och Zavannah, innan jobbet väntar för mig igen..

Av Sarplaninac - 25 december 2023 20:32

Det har varit en fin jul. Igår jobbade jag kväll och Zavannah var hemma med kæresten och hans familij och firade jul.
När jag kom hem halv tolv om natten, gjorde jag dem sällskap och vi hade det
riktigt trevligt fram till vi gick I säng vid tvåtiden. Så söta fina unga kvinner, min kærestes dotter och hennes kusin.

Zavannah sov med de två unga pigerne, min kærestes dotter och hennes kusin. De blev överförtjusta i henne, kelade med henne hela julafton, och Zavannah bara älskade dem, och så sov hon också med dem på natten.


Det dukade bordet är från jobbet där vi åt julmat tillsammans med de boende, och hade en fin kväll..

Jag har det fint med min kæreste, och han mår gott på sin medicin, men jag kan marka att det som varit har tagit hårt på mig och jag är både överkanslig och fastnar lätt i tankar som gör att jag får det dåligt.

Allt är fint, men så kan det räcka med att han tex svarar lite kort i telefonen för att han är mitt I något, och så får jag det genast dåligt, börjar tänka att är det nu han ska göra slut igen, har han ändå kommit fram till att han inte älskar mig, och den sista gång innan han dumpade mig var han också sådär korffattad osv och så får jag det riktigt dåligt.

Så ja, jag har både helt fantastisk, men också stundtals fullständigt forfærdeligt inuti mig .

Men idag har jag det fint, och det njuter jag av..

Av Sarplaninac - 21 december 2023 21:57

Godnat..
Min kæreste och Zavannah

Han har verkligen blivit föralskad i Zavannah. Och hon i han..

Av Sarplaninac - 21 december 2023 16:01

Plötsligt avtog regnet, molnen skingrades för en stund, och jag satte på Zavannah hennes kläder och så gick vi ut.

Vi fick möte med en man
med hund som vi träffat tidigare, och vi stod och pratade en stund medan hundarna lekte.

Vi gick vår vanliga lilla runda, och den går förbi mitt drömhus här där vi bor.

Det ligger så fantastiskt fint. Enskilt men ändå ganska centralt. Så gulligt hus med härlig tomt, och så tätt på dessa grönområden där vi går, jag och Zavannah.

Av Sarplaninac - 21 december 2023 09:56

Godmorgen..
Det regnar och blåser idag.. En besvärlig storm som kallas Pia är på ingång, och man har lovat att vattenståndet kan komma att stiga upp till närmare 2 meter.

Zavannah vill inte gå ut idag. Hon hatar regn och kyla..blåst, snö, ja det hele. Hon är som mig, kan allra bedst lige sommar och sol, eller en lite kylig och klar höstdag, utan regn och snö.

Jag är ledig, också idag..

Av Sarplaninac - 18 december 2023 12:02

Gått en tur med Zavannah.
Idag föll hon inte i ån.

Skönt med 8 plusgrader och ett lätt duggregn..

Zavannah är duktig, följsam och vill gärna vara till lags..

Jag tränar inkallning och kontaktøvningar..
Det går superfint.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards