One in a million

Alla inlägg under mars 2024

Av Sarplaninac - Söndag 31 mars 16:47

Det blev en trevlig kväll igår, och jag kände mig inte utanför.
God mat och vin, men till min besvikelse började jag känna mig trött redan vid 22, så när klockan var halv tolv, körde vi hem och gick I säng

Idag har vi varit på båten. Ja vi är där fortfarande.
Högtryckstvättar, båten, och gör henne klar till att inom kort få ny färg på däcket, för hon är väldigt sliten..

Zavannah har fått en räddningsväst, med en hajfena på ryggen, jag bara dör sötdöden när jag ser henne i den..

Vi turas om med högtryckstvätten, och så går vi in och värmer oss emellanåt. Inne I båten är det 25 grader, helt underbart.

När vi är klara ska i äta sushi på Mr Mu i Holbæk. Bästa sushi..

Av Sarplaninac - Lördag 30 mars 15:12

Vi hade en fin dag på båten igår. Fick ordnat massor av ting, och instrumentpanelen till den nya motorn, har mannen satt på plats idag.

Vi startade den, motorn, bara för att stå där på kajen och se när den spottade ut kylvattnet så fint, och det där härliga ljudet som uppstår från en marindiesel, när allting bara kör.

Vi stod där på kajen, och smilede till varandra, I en sorts samförståelse, två glada seglare emellan..

Jag gick en tur, en ganska lång utmed havet, med Zavannah. Plötsligt gick hon bara rakt ut I havet och började simma, så långt flexikopplet tilladt..

Efter det var hon helt såld på vattnet, hon hoppade på stenar, sprang och hoppade i vattenbrynet, grävde i sanden, ja hon var helt till sig av lycka.

När jag gick morgonrundan här hemma, var det någon som hade påskpyntat så fint med ägg.

Ikväll ska vi bort till vänner. Ursprungligt mannens vänner, men jag tror de kan bli mina också, med tiden.

Jag är lite spänd på hur de kommer vara Ikväll, för någon gång när jag varit där har de pratat lika mycket till mig som till mannen, medans andra gånger har jag faktiskt känt mig utanför då de bara pratat med varandra och inte inviteret mig, som kan vara lite blyg, i samtalet.

Men nu är jag också bättre på danskan, och jag har en helt annan säkerhet i mig själv, så det ser jag fram emot.

Glad Påsk

Av Sarplaninac - Fredag 29 mars 09:38

Godmorgen till en amazing day..

Jag gick en tur med Zavannah redan klockan åtta, solen lyste och det var varmt.

Nu är vi på väg ner till båten.

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 23:01

Godnatt från Tronte Zavannah
;)

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 18:03

När vi hade arbetat på båten i några timmar, hämtade vi hamburgare på hamngrillen, och så avnjöt vi det ombord.

Sen var det läge för en morfar, en lille lur..

Vi sov en liten stund i en av hytterna. Ingen av dem är färdig, men vi fann en filt och en trave handdukar.

När vi vaknade gjorde vi klart lite mer på båten, innan vi åkte hem och landade i soffan, nöjda med dagens jobb.
Fortsättning imorgon..

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 11:34

Så är vi på båten och gör den klar till säsongen.

Det är noget av en värre röra..kaos..

Zavannah är med, såklart..

Men helt underbart att vara här, att fixa med båten. Nu kan man riktigt märka den, nästan ta på den, segelsasongen är här;)

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 07:08

Godmorgen.
Sov nyss så otroligt gott, när en liten vildhund plötsligt for upp I sängen och väckte mig brutalt.. ;)

Jag gick upp och tog ut henne på en morgonkiss på tomten. Fem minuter senare..

Så nu sitter vi här med kaffet, jag och kæresten och försöker vakna, långsamt.
Det ser ut att bli en fin dag, och vi ska till båten.

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 18:45

Det kom en present och överraskning med posten idag.

Namn till Zavannahs sele.
Från hennes underbara uppfödare.
Tusen tack ;) Jag blev så glad.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards