One in a million

Alla inlägg under april 2024

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 19:11

En dag med sol, och skog..

Vi tog bilen 500 meter typ, bara för att träna och få henne att förknippa bilåkning med något positivt.

Fantastisk dag..

Idag var Zaharah ensam en timme ute på gården när jag gick med Zavannah I skogen.

När vi kom hem hade Zaharah grävt ned ett ben i jorden. Zavannah fann det med sin fantastiske nos, och gick dit.

Zaharah flög dit, vaktade med sitt liv, fick Zavannah att backa, och sen lade hon sig ovanpå marken där det var gömt.
;))

Hon är en tuff och cool tjej.

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 07:29

Godmorgen från valphuset.

Natten har varit lugn, de har sovit, Zavannah I soffan och Zaharah på golvet.

Jag vaknade först av alla, och väckte upp dem redan klockan sju.

Dricker kaffe, hundarna har somnat igen, och ser solen komma högre och högre upp på himlen.
Jag har drömt inatt. Ganska tydliga och talande drömmar.
Mer om det i nästa inlägg.

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 22:22

Nu har jag lagt mig, hundarna också. Charkan ville egentligen inte komma in, hon älskade den ljumma kvällen ute.

Hoppas på en lugn natt, och en morgon som inte startar alltför tidigt.
Sweet Dreams

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök.

Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig.

Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick efter henne la hon sig på rygg med svansen mellan benen.

Här hälsar Zaray på valpen.

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 06:42

Jamen godmorgen redan klockan 0545. En hyperaktiv staffe satte fart på alla, väckte upp valpen som kissade på golvet innan jag hunnit ner för trappan. Valpen sov med dottern.

Jag känner fortfarande av effekten av den sömntablett jag tog igår, och försöker vakna med hjälp av min andra kopp kaffe.

Kaffet blev svart som natten, liknar något man borde tjära båtar med, men det fungerar.
Det kan lätt bli så, när man yrvaken torkar kiss, släpper ut hundar och samtidigt brygger kaffe.

Jag kunde märka igår att valpen fick ont när Zavannah lekte så våldsamt med henne, och jag med min ledsamma erfarenhet av hundar med höftledsdysplasi och diskbråck, satte upp en hage av gröna galler, så de kan vara tillsammans hela tiden, men under lugnare omstændigheder.

Så får de gå promenad ihop och bara leka korta stunder.
Zavannah är så intensiv, hon sover inte många minuter på en dag, och jag älskar den där tossiga terriern, av hela mitt hjärta, men ibland är det lite för mycket och hon ska ha hjälp att slappna av.

Det ser ut att bli en vacker dag. Termometern står för första gången på evigheter, på plus om morgonen, solen lyser och fåglarna sjunger.

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart.

Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha.

Det går fint nu med båda i koppel, och de leker också med varandra, men jag blir fortfarande tvungen dela
på dem efter bara en kort stund för Zavannah kan bara inte slappna av.
Det hade hon svårt för redan innan valpen, och det är inte bättre nu.

Jag har gått I skogen 6 km med Zavannah lös hela tiden. Trots det är hon inte trött.

Hon är så söt. Zaharah.
Har fått kontakt med kvinnan som har hanen, syskonet till min. Hon bor ensam på en gård med massa charkahundar och andra djur.
Synd vi bor långt från varandra, tror vi har mycket gemensamt.

Jag var ju till intervju I fredags. Det gick superbra och jag kan riktigt märka vad bra det varit för mig, det här året i Danmark, jobbmassigt.
Jag har fått en ny självsakerhet, kan jag klara att jobba I Danmark med nytt språk och allt, klarar jag vad som helst i Sverige.

Det gör mig fullständigt avslappnad, full med självförtroende, oblyg och inte rädd att ta plats.
Det är en superskon känsla.

De vill ringa på referencer, men jag kan inte tänka mig något annat än att jag får jobbet.

Nu går jeg I seng
Godnatt Folks.

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 08:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards