One in a million

Alla inlägg under juni 2024

Av Sarplaninac - Onsdag 26 juni 13:14

Så har jag handlat, kokat ris och torsk till Zamarah.
Städat huset, skurat golv.

Precis börjat på en diet med Nutrilett/ Naturdiet, då jag vansinnigt irriterande för en som alltid varit smal, bara kan konstatera att det gång på gång pekar uppåt och åt fel håll, när jag ställer mig på vågen.

Det är den förbannade åldern, som så mycket annat skit som också kommer med att åldras .
Men det ska bekämpas!!

Nästa vecka har jag semester, och ska segla med Dansken och en god vän.
Det ser jag riktigt mycket fram emot.

Vi har haft en helt annan kontakt nu, med helt andra samtal, mer ärliga och uppriktiga. Och oftare.

Jag är glad över det, och nu ser vi vad som sker. Men Gud nej, för den som undrar, eller ens tänker tanken, jag kommer inte flytta till Danmark igen.
Jag har mina hundar, familj, vänner och den fantastiska skogen här.
Det är mitt liv..

Av Sarplaninac - Onsdag 26 juni 11:51

Lika stort som mitt tålamod är om dagen med hundarna, lika litet och uselt, ja faktiskt nästintill obefintligt är det om natten..

Igår var ännu en bra kväll på jobbet, och som vanligt gick jag ut I skogen med hundarna vid 11 på kvällen.

Kommer hem, gör mig klar för natten, tar en sömntablett och lägger mig på soffan.

Då börjar Satmara, sin vana trogen, bita I soffa, bord och försöka jaga upp Zavannah som bara vill sova, liksom jag.

Jag blir irriterad och ryter till åt henne, hon lägger sig, jag är nära på att somna, då hoppar hon ner från soffan och pinkar på golvet.

Jag suckar, torkar upp och lägger mig igen. Samma grej sker, när jag somnat precis igen, börjar hon gå runt, runt.
Jag skynder mig att släppa ut henne, hon kissar. Sen soffan igen.

Efter en stund krafsar hon på dörren, jag släpper ut henne igen, och tittar uppgivet på klockan som är tre.

Somnar ännu en gång, då krafsar hon på dörren och jag är så trött o sur att jag ryter åt henne att sluta.

T vå minuter senare bajsar hon diarré inne.

Upp o städa, ut med hunden igen. Klockan är nu 0500.

Efter det trampar hon runt runt och till sist lägger hon sig.
Efter 10 minuter spyr hon en kaskad över golvet..

Klockan är nu 6 o h jag släpper ut henne, stänger dörren, torkar upp spyan och sover några få usla timmar.

Idag har kag megadåligt samvete över mitt beteende inatt.
Jag har köpt ris och torsk, kokat och ger henne i små portioner..

Jag är en idiot om natten..

Av Sarplaninac - Måndag 24 juni 12:38

Vaknar till en vacker dag med sol och värme. Selvfølgelig, jag ska ju jobba idag.

Startar morgonen med hundgos, jag hinner dricka båda mina koppar med kaffe innan hundarna ens har lust att gå upp.
Och nej, jag biter inte i kudden/ Zavannah.
Okej då, bara lite...

Hundpromenad.

Sen svamptoast med parmesanost.

Nu ska jag strax köra till jobbet..

Av Sarplaninac - Söndag 23 juni 23:36

Vilken härlig dag, och som vanligt avslutas den med Zavannah sovande på min mage..

Jag har gått promenader med hundarna var för sig idag. De verkar behöva lite paus från varandra emellanåt, især nu efter Zavannahs löp, hon är rätt sur vissa dagar.

Men idag har de varit bästa vänner, och allt har varit fridfullt.

En tur i skogen med Zamarah, plocka lite blåbär och funnit lite fler kantareller.

En tur runt sjön med Zavannah. Fann ytterligare några av de gula..

Köpte ett par gummistøvler idag, när jag och sonen var till Halmstad och hämtade staketstolpar.

Vi hade ett väldigt fint samtal i bilen på vägen dit och hem, jag och sonen.
Jag är så glad att jag har så fina och kloka barn.. Med stora hjärtan..

På kvällen städade jag upp huset hemma, inför en hård arbetsvecka..

Nu ska jag sova..
Godnatt

Av Sarplaninac - Söndag 23 juni 10:56

Så åt jag årets första kantarelltoast igår.
Smakade helt enkelt fantastiskt.
Nej det blev ingen bild tyvärr, var alldeles för hungrig igår. Ha ha

Idag regnar det också. Så himla tråkigt att varenda dag som jag har ledigt(och de är inte många) så är det skitdåligt väder med regn och skyfall..

Jag har gått en tur i skogen på morgonen med jägaren, Zoe och Zamarah. Det är så underbart att se dessa två ihop.

Nu eldar jag för fullt i kaminen, och torkar skor. Alla mina skor är genomvåta, och jag behöver få torkat dem så jag kan ge mig ut och bli blöt igen.

Det ska tydligen vara ett riktigt bra kantarellår i år..

Igår hade jag ett långt samtal med Dansken. Vi pratade I 1,5 timme I telefon.
Jag tror det var de mest ärliga, uppriktiga och självutlämnande samtal som någonsin kommit från honom, och jag blev djupt berörd.

Det var en självinsikt, ett erkannande, och på samma gång en stor kärleksförklaring, långt mer än att säga orden Jag älskar dig.

Orden och uppriktigheten, smärtan och sårbarheten, gjorde något med mig. Det gick rakt in I min själ.

Men förändrar det något? Jag vet inte i nuläget, det får tiden utvisa.

Jag är tvungen att ta hand om mig själv först, värna om mitt eget sårade inre, som i vissa avseenden , fortfarande är ett litet barn som har stort behov av trygghet.

Men det var ett fint samtal, och jag är tacksam att vi hade det.
Jag ser nu med mer förståelse, kärlek och respekt.


Av Sarplaninac - Lördag 22 juni 20:21

Gick en lång promenad med bara Zavannah.
Till en början småregnade det, men var ganska varmt.

Vi fann både blåbär, och några av de gula kantarellerna.

Fick ihop så det räcker till en smörgås eller två i aften.

Sen tilltog regnandet på vägen hem, och vi var riktigt våta båda två innan vi kom hem.

Zamarah var hemma och åt köttben under tiden.

Imorgon ska jag plocka blåbär..

Av Sarplaninac - Lördag 22 juni 17:13

Jag städar, dricker vin och eldar
Hundarna sover.
Torkar kläder och sofftyg framför kaminen.

Vi har varit hos dottern och hälsat på i hennes lägenhet.

Sen åt vi pizza på den lokala pizzerian.

Dottern hade det alldeles utmärkt i sitt nya hem, och var glad.

Det är fortfarande en del att göra, men boendestödet kommer igång 3 gånger I veckan nu från måndag.

Zamarah spydde i bilen idag, helt från ingenstans, då vi kört många gånger nu utan åksjuka.
Så den ska också städas. Men regnet öser ned så det lockar inte.

Av Sarplaninac - Lördag 22 juni 12:08

Inatt vid halv fyra när jag låg och sov på soffan som jag brukar, hoppar Zamarah upp bredvid mig, men istället för att lägga sig och sova som hon annars alltid gör, så sätter hon sig och kissar i soffan, precis där jag ligger, sen går hon och lägger sig i den andra anden av soffan och sover.

Det är lite si och så med hennes rumsrenhet, hon är ute större delen av dygnet, och det händer att hon då kissar på golvet direkt när hon kommer in i huset. Men detta har jag aldrig varit med om.

Så morgonen har startat redan vid halvniotiden idag, med att tvätta soffklädsel..

Och så en promenad med hundarna och en god vän.

Regnet faller, givetvis, jag är ju ledig..

Ska hälsa på dottern om en stund, se hur hon har det i lägenheten..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards