One in a million

Direktlänk till inlägg 2 juni 2024

Hoppas jag överlever

Av Sarplaninac - Söndag 2 juni 09:43

Ännu en natt som jag sovit gott.
Vaknar till en ljuvlig morgon med sol och fågelsång.

Har hunnit gå en promenad med hundarna, satt på en tvättmaskin, hängt tvätt, startat en ny och nu är det dags att äta lite morgenmad.

Nu kan man se storleksskillnaden ;) Zavannah och Zamara.
Dottern som sitter bredvid.

Idag är det återigen jobb. 14-22.
Sen ledig måndag, och så 4 dagar med dagpass ;(((
Jag har redan ångest över att ska vara tvungen gå upp klockan 5 typ för att hinna.
Som tur är, är det bara dessa fyra dagar då jag ska gå på utbildningar...

Jag hoppas jag överlever..

I övrigt är livet, toppenfint...

Igår på jobbet var det åska och blixten slog ned och våra telefoner som vi gör allt med, slutade att fungera till och från.
Vi låser upp dörrar och registrerar besök och medicin..
Men vi löste det hela ändå och kvällen blev bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Tisdag 2 juli 13:05


När jag kommit upp från diket är jag stressad och duktigt irriterad. Det känns som om universum och hela världen motarbetar min Danmarksvistelse. Jag gör klart de sista, sätter mig i bilen och kör mot Danmark. Kort därefter börjar varningslampor...

Av Sarplaninac - Tisdag 2 juli 12:21

Idag vaknar jag upp på en Benetau oceanis 43 fot, med lite ont I huvudet, men glad ändå. Vi ligger för ankar i Isefjord, och Zavannah har lärt sig att kissa på fördäck. Hon är en fantastisk hund, helt cool när vi seglar, och tassar runt på båten, n...

Av Sarplaninac - Söndag 30 juni 09:02

Godmorgen. Regn och 12 grader. Sitter med kaffet under luftvärmepumpen idag. Gårdagens promenad, sent om aftonen. Det börjar bli ganska tyst I skogen nu. Endast nattskärrans karakteristiske läte, hördes i natten. Bild från igår. Staffen och hä...

Av Sarplaninac - Lördag 29 juni 10:03

Godmorgen igen! Somnade ambivalent och en liten aning irriterad över mig själv igår, och vaknar i samma mode.. För bara 5 dagar sedan var jag så glad över fint samtal med Dansken, närde ett hopp om någonting, en strimma hopp om en framtid kans...

Av Sarplaninac - Lördag 29 juni 00:19

Så är jag I säng nu, efter en bra kväll på jobbet, och en underbar tur i skogen fram till nu, med hundarna. Ska sova nu. Godnatt.. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards