One in a million

Direktlänk till inlägg 7 juni 2024

Du ska knacka innan du går in

Av Sarplaninac - Fredag 7 juni 22:57

Kvällstur med hundarna, jag och dottern.
Kvällen var kylig, och plötsligt var regnet över oss, tunga, våta droppar.

Imorgon ska jag upp tidigt, redan halvåtta och köra sonen till tåget, sedan hjälpa dottern flytta.

Direkt efter jobbet lastade jag in hundarna i bilen och körde till Markaryd.
Inköp och socialträning med charkan.

Charkan älskar barn, gärna små, och idag blev hon lycklig när hon helt plötsligt blev omgiven av flera barn utanför Ica Maxi, som kramade henne och klappade.

Jag kunde riktigt se hur hon njöt.

Nu öser regnet ned igen, jag hör det mot plåttaket.

Dagen på jobbet var fin, ännu en meningsløs kurs, för 18-20 åringar som aldrig jobbat inom vården. och som ska jobba som sommarvikarie,Och så jag. Jag var den enda över 20 där.

Jag vet det är obligatoriskt men det är faktiskt förnedrande. Idag har jag lärt mig att man måste knacka på dörren innan man går in till brukare, man måste också säga vem man är, och Hej.

Tydligen finns det också något som heter genomförandeplan, och lex Sara och lex Maria..

Och nu var jag bara bra ironisk. Efter 17 år som undersköterska så kan jag kosta på mig lite ironi.

Tänk om man skulle tvinga en läkare som bytt jobb att gå igenom samna trams?
Skulle inte tro det va.
Det är skillnad på folk o folk

Men jag är väldigt glad över jobbet annars, och mina kollegor. Det blir toppen, bara alla tramskurser snart är slut..

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

Lördag 8 juni 05:57

Så där jag. Nu går det framåt för dig. Nytt jobb och livet med hundarna i skogen. Lycka till

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

Lördag 8 juni 07:17

Tack ;)
Ja livet är som det ska vara nu.

 
Dunsaluns

Dunsaluns

Söndag 9 juni 13:03

Åh vad fint du skriver om hundpromenader och regn. Jag har varit in på din blogg förut. Känner igen din fina hund. Jag förstår att det känns förnedrande med såna kurser. Jag har jobbat med personlig assistans, som chef i några år. Jag har ofta förvånats över att folk inte kan basal hygien eller basalt uppförande. Vi har inte heller krav på utbildning så det är verkligen varierande kunskaper folk har med sig. Tyvärr kan man nästan inte vara för tydlig med vad som gäller, det är helt sjukt vad som kan hända om man inte sagt till och garderat sig för allt möjligt. Sen när man är tydlig så blir det snudd på förnedrande information ibland. Men ju mer självklar en regel är desto viktigare att man försäkrar sig om att alla vet den. Det blir absurt ibland..

http://dunsaluns.bloggplatsen.se

Sarplaninac

Söndag 9 juni 14:05

Åh Tack ;)
Ja jag kan förstå det, absolut.
Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 24 juni 12:38

Vaknar till en vacker dag med sol och värme. Selvfølgelig, jag ska ju jobba idag. Startar morgonen med hundgos, jag hinner dricka båda mina koppar med kaffe innan hundarna ens har lust att gå upp. Och nej, jag biter inte i kudden/ Zavannah. Okej...

Av Sarplaninac - Söndag 23 juni 23:36

Vilken härlig dag, och som vanligt avslutas den med Zavannah sovande på min mage.. Jag har gått promenader med hundarna var för sig idag. De verkar behöva lite paus från varandra emellanåt, især nu efter Zavannahs löp, hon är rätt sur vissa dagar. ...

Av Sarplaninac - Söndag 23 juni 10:56

Så åt jag årets första kantarelltoast igår. Smakade helt enkelt fantastiskt. Nej det blev ingen bild tyvärr, var alldeles för hungrig igår. Ha ha Idag regnar det också. Så himla tråkigt att varenda dag som jag har ledigt(och de är inte många) så ä...

Av Sarplaninac - Lördag 22 juni 20:21

Gick en lång promenad med bara Zavannah. Till en början småregnade det, men var ganska varmt. Vi fann både blåbär, och några av de gula kantarellerna. Fick ihop så det räcker till en smörgås eller två i aften. Sen tilltog regnandet på vägen hem,...

Av Sarplaninac - Lördag 22 juni 17:13

Jag städar, dricker vin och eldar Hundarna sover. Torkar kläder och sofftyg framför kaminen. Vi har varit hos dottern och hälsat på i hennes lägenhet. Sen åt vi pizza på den lokala pizzerian. Dottern hade det alldeles utmärkt i sitt nya he...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards