One in a million

Direktlänk till inlägg 17 juni 2024

Gå vidare med livet..

Av Sarplaninac - Måndag 17 juni 13:25

Så har han kört till Danmark igen, och det blir sådär märkligt tomt.

Jag har precis gått en tur med hundarna I skogen, halvvags öppnade sig himmelens portar, och det öste ned.. på bara några minuter var jag dyngsur, och med halva vägen kvar tills vi var hemma.

Det känns lite vemotigt att komma hem till ett tomt hus, men jag hade redan i förvägen bestämt mig, för att inte engagera mig på något djupare känslomässigt plan den här gången, eller börja hoppas på någonting mer, något som jag kan känna mig trygg i.

Och det fungerar, jag tar det för vad det är, han har varit hos mig några dagar, hjälpt mig med många viktiga saker i huset, vi har ätit gott, druckit vin och även gått I skogen med mina hundar. På det hela taget ganska hyggligt.


Jag har tänkt på om jag skulle fråga honom rent ut, om han älskar mig, eftersom han varken sagt det eller svarat det tillbaka när jag skrivit det, de sista tre månaderna.
Och om han vill ha ett kæresteförhållande med mig, eller bara vänskap?

Men jag blev hela tiden i tvivel, om det var det rätta, eller inte, så jag lät bli. Tänker att tiden kommer utvisa vad som händer.

Det är i vart fall ett sätt att visa kärlek, att komma hit och jobba hårt med en massa saker, så jag ska kunna ha det bra.
Det är också en form for kærlighed att säga att han önskade att han hade haft mer pengar, så han hade kunnat sätta in en halv miljon på mitt konto, så jag hade känt mig trygg nog att ta med honom ut och segla. Eller i vart fall är det en önskan från hans sida, och en visshet, att jag inte litar på honom längre.


Men det är också han som valde bort mig med sitt agerende när jag gav upp allt och flyttade till honom i Danmark, och det är också han som väljer bort mig igen, när han väljer att segla ut I världen om mindre än ett år.

Han hade kunnat agera annorlunda, i vart fall nu, med att tex senarelägga seglingen, och välja mig.

Men det gör han inte, så därför väljer också jag att gå vidare, med mitt liv, och inte öppna dörren igen, in till mitt innersta innerliga kärleksfulla..

Jag har det fint. Elden brinner i kaminen, hundarna torkar långsamt i värmen, och själv ska jag ta en dusch och sedan på möte med dotterns boendestöd.

Jag har fått installerat kaminen, så att jag efter 5 kalla vintrar nu äntligen ska slippa frysa. Jag har fått min dammsugare väckt till liv igen, en trappa uppmurad vid entrén till ytterdörren som han också fixat förra gången han var här.

Så ja, nu går jag vidare med mitt liv, liksom han också gör, och tar en dag I taget..

 
 
Maria

Maria

Måndag 17 juni 16:01

Så förståndig och klok du är! Hejja dig!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Sarplaninac

Måndag 17 juni 16:04

Tack.. Jag försöker, att vara mer förnuftig än känslosam..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Onsdag 26 juni 13:14

Så har jag handlat, kokat ris och torsk till Zamarah. Städat huset, skurat golv. Precis börjat på en diet med Nutrilett/ Naturdiet, då jag vansinnigt irriterande för en som alltid varit smal, bara kan konstatera att det gång på gång pekar uppåt och...

Av Sarplaninac - Onsdag 26 juni 11:51

Lika stort som mitt tålamod är om dagen med hundarna, lika litet och uselt, ja faktiskt nästintill obefintligt är det om natten.. Igår var ännu en bra kväll på jobbet, och som vanligt gick jag ut I skogen med hundarna vid 11 på kvällen. Kommer hem...

Av Sarplaninac - Måndag 24 juni 12:38

Vaknar till en vacker dag med sol och värme. Selvfølgelig, jag ska ju jobba idag. Startar morgonen med hundgos, jag hinner dricka båda mina koppar med kaffe innan hundarna ens har lust att gå upp. Och nej, jag biter inte i kudden/ Zavannah. Okej...

Av Sarplaninac - Söndag 23 juni 23:36

Vilken härlig dag, och som vanligt avslutas den med Zavannah sovande på min mage.. Jag har gått promenader med hundarna var för sig idag. De verkar behöva lite paus från varandra emellanåt, især nu efter Zavannahs löp, hon är rätt sur vissa dagar. ...

Av Sarplaninac - Söndag 23 juni 10:56

Så åt jag årets första kantarelltoast igår. Smakade helt enkelt fantastiskt. Nej det blev ingen bild tyvärr, var alldeles för hungrig igår. Ha ha Idag regnar det också. Så himla tråkigt att varenda dag som jag har ledigt(och de är inte många) så ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards