One in a million

Direktlänk till inlägg 19 juni 2024

Vaknar till den bästa av världar

Av Sarplaninac - Onsdag 19 juni 11:11

Godmorgen vid nio idag, efter en natt med god sömn, men röriga drömmar jag inte riktigt kan minnas sen när jag vaknar, mer än känslan.

Men jag vaknar på soffan till den bästa av världar, omgiven av hundar.

Hur är det möjligt att min arm kan se så anorektisk ut på bild när den inte är det i verkligheten?

En morgonrunda med hundarna, samtal i telefonen med min bästa vän.
Nu är jag redo att ta en dusch och sen 1220 sitta I bilen igen, på väg mot brandutbildning och sen jobb.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 28 juni 09:24

Godmorgen Svårt att vakna idag. Jag sitter ute med kaffet under taket på uteplatsen, det är mulet men varmt, och det har regnat inatt. Gårdagens promenader, med Zoe och jägaren, ensam promenad med bara Zavannah, där vi plockade blåbär, eller j...

Av Sarplaninac - Torsdag 27 juni 12:51


Så är vi på väg till dottern, mitt i värsta sommarhettan. Jag och sonen ska hämta möbler i Markaryd och köra till dotterns lägenhet. Så ska vi hjälpa henne skruva ihop det hela också. ...

Av Sarplaninac - Torsdag 27 juni 09:47

Kom hem till den varma kvällen vid halv elva igår. Tog ut hundarna på sin vanliga kvällsrunda. Kvällen var ljum och vacker. En magisk stillhet, på avstånd hördes göken, och efter en stund även nattskärran. Vi gick på den lilla grusvägen, seda...

Av Sarplaninac - Onsdag 26 juni 13:14

Så har jag handlat, kokat ris och torsk till Zamarah. Städat huset, skurat golv. Precis börjat på en diet med Nutrilett/ Naturdiet, då jag vansinnigt irriterande för en som alltid varit smal, bara kan konstatera att det gång på gång pekar uppåt och...

Av Sarplaninac - Onsdag 26 juni 11:51

Lika stort som mitt tålamod är om dagen med hundarna, lika litet och uselt, ja faktiskt nästintill obefintligt är det om natten.. Igår var ännu en bra kväll på jobbet, och som vanligt gick jag ut I skogen med hundarna vid 11 på kvällen. Kommer hem...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards