One in a million

Alla inlägg under juni 2024

Av Sarplaninac - Fredag 14 juni 08:10

Godmorgen till ännu en kall vinterdag i mitten på juni.

Min morgon, med hundmys och kaffe, luftvärmepumpen som arbetar för att jag inte skall frysa. Det är en märklig juni.

Jobb idag igen, 1330-2200. Sen ledigt 3 hela dagar.

Av Sarplaninac - Torsdag 13 juni 23:55

Allting går bara så fint. Jobbet går riktigt bra, jag jobbar nu själv En tre dagar tillbaka, och det är så härligt.
Var på medicinkursus halløjsa idag, så snart har jag min delegering igen.

Kom hem vid halv elva och gick ut i skogen som jag brukar.

Isande kallt, så jävla tråkigt, det är 13 juni och 7 grader ute.
Men vackert, och hundarna var glada. Nu sover de på soffan med mig.

Satmara tidigare idag.

Jag och min vän jägaren, han kom förbi mig imorse, gick en morgonrunda med mina hundar, och snackade lite, innan jag sen körde på kurs och så jobb.

Imorgon kommer dansken. Jag är lite kluven, nu har jag ju upparbetat en känslomässig distans till honom och har det fint.
Nu måste jag alltså lyckas hålla/behålla den även om vi ses och har det fint i helgen. Inte börja tro eller inbilla mig något, eller gud förbjude, släppa fram några varmare känslor..


Samtidigt är jag också glad och förvantansfull, vi brukar ha det riktigt trevligt och kul ihop..

Men nu ska jag sova.

Av Sarplaninac - Onsdag 12 juni 08:57

Godmorgen till en ny grå och kall dag..
Jag är trött, det är långa dagar jag har, och inatt har Zavannah snarkat en hel del också..

Jobbet igår gick fint, och jag var hemma och i säng till midnatt. Då hade jag gått en 30 minuters skogstur vid 2230 när jag kom hem.

Eftersom Zatmarah inte hade sin obligatoriska bita I soffan attack inatt när vi skulle sova, så tog hon den direkt nu på morgonen istället.

Inget bra sätt att börja min dag på, och som vanligt blir Zavannah livrädd när jag säger åt charkan, och ska sen förtvivlat upp I min famn och hon darrar och blir så nervös.
Dessa två är en märklig kombo..

Nu har lugnet i infunnit sig igen..

Väntar på att höra om jag ska hämta min bil och eventuellt också min dotter.

Av Sarplaninac - Tisdag 11 juni 11:08

Jag var lite trött och förvirrad imorse när jag skulle lämna bilen på verkstad.

Parkerade min bil, gav nycklarna till hon på verkstan, fick nycklarna till lånebilen, och gick och satte mig I min egen bil igen..

Kom på misstaget, såg mig omkring och hoppades att ingen noterade det ;)) satte mig I lånebilen och körde hemåt..
Ha ha..

Av Sarplaninac - Tisdag 11 juni 08:32

Jag hade en lång dag på jobbet igår. 13-22.
Men en bra dag. Trots att jag inte gått mina obligatoriske 14 pass bredvidgång, som är ny lag i kommunen för nyanstallda, så fick jag jobba själv igår pga sjukdom.

Jag säger bara Äntligen!!
Det gick så bra, de har sköna bilar med automat och fungerande AC, ha ha,
Och jag körde på GPS'en, och tack vare alla intropass kunde jag med lätthet känna igen vägar och hus där de bor.
Fick också en helt ny, och det gick fint även det.

Jag var klar i tid med min runda, men fick stanna 10 minuter extra då min kollega hade en avvikelse att skriva och behövde hjälp med det.

Kom hem 2240, mat till hundarna och så ut I skogen.
Kvällen var vacker och fullständigt stilla.

Zamarah fick upp spår av något, eller ja båda hundarna, men Zamarah löpte iväg lite längre fram från mig och skällde, men kom hela tiden tillbaka och kollade att allt var ok med mig och Zavannah, och hon stack aldrig iväg från mig.

Jag känner att hon blir en fin vakthund.

Så var jag i säng, eller soffa mera, halv tolv isch, och Zamarah var Satmara, hon gick igång med att bita i filtarna i soffan, och var bra envis och irriterande innan jag äntligen fick henne till att sluta med det.

Men sen har jag sovit, hårt och gott från 12 till 8.

Nu ska kaffet drickas och bilen lämnas på verkstan strax.

Av Sarplaninac - Måndag 10 juni 08:17

Godmorgen
Vaknar upp till ännu en höstdag med 10 grader och regn som är skyfall.
Börjar bli lite deprimerande nu.

Mysig start på dagen i alla fall med kaffe och hundmys..

Jag börjar redan klockan 13 idag.

Av Sarplaninac - Söndag 9 juni 20:50

Så en skogstur med hundarna.
Regnet höll upp och solen kom fram, glimtvis i vart fall.

Så härlig kväll I skogen.
Saknade allt dottern lite, är så van med hennes sällskap på våra turer.

Nu ligger jag på soffan, Zavannah I min famn som alltid, och Zamara vid mina fötter.

Jag saknar min far, han är alltid med mig i tanken, i skogen och med hundarna.
Han skulle ha älskat dessa två

Jag pratade till honom, in mellan stammarna, sa att det nu har gått nästan åtta år sedan han gick till den andra sidan, att jag tycker det är dåligt med tecken och hälsningar från honom.

Så kom det et brag,(brau) ja det kan bäst beskrivas så, på dansk, en riktig åskknall, precis ovanför oss där vi gick, men inga mörka moln, ingen åska.
Kanske var det en hälsning från andra sidan.

Av Sarplaninac - Söndag 9 juni 16:32

Så har jag sprungit in mina nya löparskor.

5,5 kilometer blev det, och i hårdare tempo än jag först hade tänkt.

Men på vägen ut mötte jag ett par som gick, och på tillbakavägen hann jag ifatt dem i en uppförsbacke dessutom, och jag ökade tempot rejält för att komma förbi snabbt, och sedan lägga lite avstånd mellan dem och mig, så det inte skulle se ut som om jag sprang i promenadtakt ;) ha ha

Underbart efteråt, ren eufori..

En frukt och bärsmoothie med soyghurt som belöning.

Och paret jag sprang förbi två gånger, den ena sa Oj de där gick fort..
Ha ha.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards