One in a million

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2020

Den följsamma hunden

Av Sarplaninac - 15 augusti 2020 22:10

Vi avslutade dagen med en sväng till woodlands och lite golf.

När vi kom hem var klockan halv nio och det var dags för Neahs kvällspromenad.

Hon är lika lydig och följsam, som Noah är stökig och raka motsatsen.
Hon tassar fint vid min sida, oavsett om hon är kopplad eller lös, tittar ständigt på mig, beredd att göra det jag säger, väntar på ett eventuellt kommando.

Älskar båda hundarna lika mycket, men just nu är Neah den mest lättsamma. Noah är som en stökig tonåring full av hormoner.

Det blev hyfsat långt idag, och nu har jag satt mig ute i mörkret med ett glas vin som belöning.

#vin #golf #aussie #australienshepherd #följsamhund

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 19:11

En dag med sol, och skog.. Vi tog bilen 500 meter typ, bara för att träna och få henne att förknippa bilåkning med något positivt. Fantastisk dag.. Idag var Zaharah ensam en timme ute på gården när jag gick med Zavannah I skogen. När vi kom h...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 07:29

Godmorgen från valphuset. Natten har varit lugn, de har sovit, Zavannah I soffan och Zaharah på golvet. Jag vaknade först av alla, och väckte upp dem redan klockan sju. Dricker kaffe, hundarna har somnat igen, och ser solen komma högre och hög...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 22:22


Nu har jag lagt mig, hundarna också. Charkan ville egentligen inte komma in, hon älskade den ljumma kvällen ute. Hoppas på en lugn natt, och en morgon som inte startar alltför tidigt. Sweet Dreams ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 06:42

Jamen godmorgen redan klockan 0545. En hyperaktiv staffe satte fart på alla, väckte upp valpen som kissade på golvet innan jag hunnit ner för trappan. Valpen sov med dottern. Jag känner fortfarande av effekten av den sömntablett jag tog igår, och fö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards