One in a million

Alla inlägg under oktober 2020

Av Sarplaninac - 12 oktober 2020 19:10

Allt är fint och jag njuter av varenda minut i min tillvaro just nu.

Får hjälp med bygge av port till planket.

Hundarna vill också hjälpa till.

Igår plockade vi trattisar, och nu ska vi äta middag, trattkantarellsås och pasta.

Av Sarplaninac - 10 oktober 2020 12:39

Hundarna är vänner, både inne och ute.
Har gått en morgonpromenad i lite lätt regn, och hundarna lösa.

Idag ska vi få det att funka med katterna också.

Av Sarplaninac - 8 oktober 2020 18:14

Just nu kommer det inte mycket vettigt från mig, vare sig i ord eller handling. Jag flyttar runt grejer i huset bara utan att få någon egentlig ordning på någonting, glömmer en sak, kommer plötsligt ihåg en annan, och visst ja, jag ska jobba på företaget imorgon, inbokat sen länge, och mitt andra jobb ikväll.

Han, som är orsaken till mitt lätt förvirrade tillstånd, ha ha, :) kommer hit imorgon igen och stannar ett tag, så min hjärna har svårt att tänka på något annat just nu. Jag vet, jag både beter och känner mig som en förälskad tonåring, en rätt skön känsla, men aningen rörig också. Det känns bara så jäkla rätt.

Katterna har fått vara ute lite på gården under mitt överinseende. Det har funkat bra.

Av Sarplaninac - 7 oktober 2020 18:55

Saga..

Finn katten ;)

Idag har jag åtminstone lyckats samla ihop mig såpass mycket ;) att jag borstat igenom hundarnas pälsar, klippt klor och dammsugit.
Ett möte med LSS också angående dottern.

Lite mer återstår innan jag känner mig nöjd med dagen.

Av Sarplaninac - 7 oktober 2020 08:48

Stella, Sam och Saga träffades igår igen, i min tvättstuga. Jag har ju kattluckan där, än så länge är det bara Stella som förstår hur man använder den, men när kattungarna hör att hon kommer in springer de dit.

Det går bättre för varje gång nu, men fortfarande kan Stella fräsa och slå till dem lite lätt med tassen när hon tycker att de är för på.

Inatt har jag haft Saga, Sam och Noah hos mig i sängen, man somnar väldigt gott med en spinnande katt bakom ryggen, en lurvig hund vid min sida, och kanske är det lite extra mysigt när man saknar någon annans sällskap också.

De ligger också gärna nära mig i soffan :)

Underbart djurliv här, fast just imorse hoppade Noah rakt i ansiktet på mig och gav mig näsblod, och Neah fick för sig att bli lite för vild på katterna, så jag gav upp tanken på mer sömn redan före sju och snubblade ner för min lilla trappa, med en blodfläckad t-shirt, och släppte ut hundarna.

Av Sarplaninac - 6 oktober 2020 08:26

Jag hade ingen aning om att jag kunde känna så mycket, så snabbt för en annan människa.
Känslan träffade mig rakt i hjärtat, och den både överraskade och överväldigade mig på samma gång.

Han åkte igår, så idag är det katterna, hundarna och Neil Young som gör mig sällskap till kaffet.

Jag är ju van vid att vara ensam, men det är märkligt vad fort det går att vänja sig vid något annat.

Sam och Saga har acklimatiserat sig fullt ut, även med hundarna, och som på bilden busar de rätt mycket och är helt ljuvliga små glädjespridare.

Rolig min Sam gör, han tyckte nog att Saga var lite för hårdhänt där :)

Av Sarplaninac - 1 oktober 2020 08:48

God morgon!
Lugn natt när katterna hade busat klart någon gång efter halv tolv, och hundarna kunde slappna av.

Ikväll får jag besök av någon.. Vi har haft kontakt till och från ett tag, eller egentligen rätt länge, fast inte träffats, men nu ska vi alltså göra det. Spännande, kul :)

Annars är allt som vanligt här. Sam klättrar på takbjälkarna och hundarna är fortfarande rätt så intresserade av vad katterna har för sig.

Jobbade långt pass igår, men det gick jättebra, jag börjar hitta balansen nu mellan jobb och återhämtning.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards