One in a million

Alla inlägg den 10 mars 2020

Av Sarplaninac - 10 mars 2020 21:41

Inatt testar jag att låta valparna gå fritt mellan övervåning och ner till vardagsrummet,  Tidigare har jag tagit med dem upp på övervåningen och stängt till trappen. 

 

Vi gick i skogen, dottern, valparna och jag. Den gamla och kloka, avböjde idag, hon är fortfarande lite halt.

Regnet föll över oss, sju plusgrader och dofter av mossa, multnande löv, och faktiskt, en antydan till vår.

 

Extra allt, följde med mig upp till sovrummet först, hoppade upp i sängen, tittade på mig med ögonen fulla av hjärtan, innan han sen försvann ner för trappan igen.

Det här kan bli en spännande natt.

 

#experimentnatt #extraallt #aussie

 

Av Sarplaninac - 10 mars 2020 09:53

Den lilla kycklingen dog inatt. Jag såg honom sitta på Grånos rygg, när de vandrade bort i dimman över ängarna.

Jag gick in en sväng i det andra huset imorse, hennes närvaro är så stark där, och min sorg och saknad så påtaglig.

En ganska stökig natt, med röriga drömmar.
Jag ska iväg en stund på förmiddagen, och det kräver massor av förberedelser så inget händer under tiden, även om dottern är hemma.

#sorg #saknad #grånos #doginatt #döden

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards