One in a million

Alla inlägg den 21 april 2021

Av Sarplaninac - 21 april 2021 22:00

Idag blev jag och min svärdotter hotade här hemma på gården av en mycket sjuk människa när jag bytte däck på min skoda.

Han var paranoid och hotfull, aggressiv, och när jag inte blev av med honom blev jag rädd och hämtade min svärdotter som lyckades avvärja och lugna honom, men sen avslutade han med att hota igen innan han körde vidare.

Både jag och svärdottern tog väldigt illa vid oss av detta, och min ptsd som jag jobbar med hos psykologen varje vecka, tog flera steg bakåt i rädsla för att inte ens kunna känna sig trygg i sitt eget hem.

Jag tog regnumret på hans bil och vi kollade upp adressen, konstaterade med obehag att psykot bor bara 2km från oss och 4 minuter med bil, och min värld rämnade en aning.

Gjorde en polisanmälan och imorgon ska vi kolla på en ovtjarka. Ja på riktigt, jag har tänkt på den rasen förut, men just nu känns den mer aktuell än någonsin. Och så har jag fått klartecken från bonden att arrendera mark, så nu kör vi igång gården, på riktigt

Av Sarplaninac - 21 april 2021 10:23

Igår i skogen med Neah.

Hon är så fin och min kamera så trasig.

Vi satte oss i den gröna mossan, sjönk ner i den och lät skogen omsluta oss..
Neah min fina flicka lade sig tätt intill.

Hemma i mitt hus, jag köpte en hängstol på Åhléns i Väla häromdagen.
Numera är det min favoritplats av alla, ever någonsin, och jag avslutar mina dagar där, lätt gungandes, och börjar mina morgnar i den med en mugg zoegas i handen

Noah är komplett galen på grund av Neahs löp, och jag hade "lite otur" när jag tänkte häromdagen och fick för mig att fylla ett 500 liters akvarium med vatten, på en tvbänk från Ikea. Bänken knakade betänkligt, eller än mer faktiskt, så jag slangade ut vattnet i hinkar sen, ett jobb helt i onödan.

Ska hämta min akvariebänk som står kvar på Öland istället, tänker jag..

Tomatplantorna blommar för fullt, och idag är det lika kallt som det var varmt ute igår.
Igår sommar, shorts och linne, idag vinterjacka igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards