One in a million

Direktlänk till inlägg 23 mars 2020

Cirkus Skogsälvan

Av Sarplaninac - 23 mars 2020 13:46

Morgonen började som vanligt med djuren och zoegas.
Sen upptäckte jag att flera av kycklingarna var hackade blodiga på stjärtfjädrarna.

Bad om råd i ett suveränt forum om höns, och insåg att jag var tvungen att köra till Ängelholm för inköp av värmelampa samt blåspray.

Lastade in valparna i bilen under protester, och efter bara en kort bit på väg av de drygt fyra milen att köra, uppstod problem.
Noah bet sönder tygburen och en hejdlösa cirkus uppstod i bilen när valparna for runt och mina tafatta försök att rädda en påse såjord samt hålla valparna längst bak i bilen bakom gallret var fruktlösa.

Stannade flera gånger men utbrytarkungarna krånglade sig alltid fram ändå.
Svettig och aningen stressad fick jag dottern att sätta sig bak i bilen och vakta dem, och efter lite pip och gnäll blev det äntligen lugnt.

Jag vet att jag måste köpa en riktig bilbur, men just idag finns inte pengar till det..

Gasen i botten hem, innan valparna hunnit vakna, och sen lyfta ut en fågel i taget och spraya blå :)
Blev rätt fint faktiskt ha ha.

Nu ska jag ha en mugg zoegas och sen snickra lite hönshus och dra in el till lampan där, så får de flytta ut ikväll.

#cirkusskogsälvan #hundliv #hönsliv #blåspray #blodigkyckling

 
 
Anki

Anki

24 mars 2020 06:31

Oj ... här händer det saker! Blir kallsvettig bara av att läsa om den bilresan! Snygg blå färg i alla fall!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

24 mars 2020 06:35

Ja den var inte rolig just då, men i efterhand kan jag skratta åt det.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart. Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha. Det går ...

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 08:28

Jag har inte kunnat logga in på bloggen på över ett dygn, men allt är bara fint här. Har precis gått en kort morgonrunda med hundarna, jag och dottern, och idag var Zavannah betydligt lugnare. Vi körde och hämtade pizza igår. 8km bort. Zaharah ...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10

Sonen och jag gick en morgonrunda med Zaray och Zavannah. De går fint tillsammans för Zavannah har sån respekt för Zaray. Det är lite svårare med Zaharah och Zavannah. Zavannah är helt galet på Zaharah nonstop, och hon säger ifrån gång på gång, men...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 07:14


Godmorgen. Charkan har sovit hela natten, och vid 6 imorse tittade ett rufsigt huvud upp över soffan, och dagen hade börjat. Ja det där är alltså Zavannah, när hon nöjd är i min famn. Jag gav alla 3 hundarna mat, släppte ut dem i den frostiga, k...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards