One in a million

Direktlänk till inlägg 6 januari 2021

Dag 8 med covid

Av Sarplaninac - 6 januari 2021 10:01

God morgon!
Vaknar till ett landskap i vitt.

Lyckliga hundar, en kvardröjande sjukdomskänsla i kroppen, två muggar zoegas, helt utan doft och med bara ett litet uns av smak.

Dag åtta med covid. Hoppas det vänder snart..

 
 
Ama de casa

Ama de casa

6 januari 2021 10:58

Håller tummarna att det vänder snabbt och att lukt och smak kommer tillbaks med full styrka!
Kram

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

6 januari 2021 11:03

Tack
Kram

 
wiolettan

wiolettan

6 januari 2021 11:31

Har tänkt på dig så ofta och undrat. Eftersom du har det jobb du har så kan jag tänka mig att man kan bli smittad.
Hoppas innerligt att det går till snar bättring, dag för dag och lukt och smaksinne kommer tillbaka.
Så fina snöiga bilder med de fyrbenta.
Krya på dig.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

6 januari 2021 11:41

Tack snälla du
Kram

 
Ingen bild

Anna

6 januari 2021 13:17

Så fint med snö, alldeles lagom och roligt för vovvarna. Skönt det går åt rätt håll, hoppas att smak och luktsinne kommer åter snart ordentligt.
Kram!

Sarplaninac

6 januari 2021 13:31

Tack
Kram

 
Amisa

Amisa

6 januari 2021 19:05

Jag har hört att det är bra att träna receptorerna i näsan på att urskilja lukterna igen. T ex lukta på kaffe, apelsin, kryddpeppar osv samtidigt som man via minnet försöker förnimma hur det brukade lukta förr. På så sätt kan man hjälpa luktsinnet att komma tillbaka igen. Jag antar att man börjar med träningen då influensan är över.

Krya på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Sarplaninac

6 januari 2021 19:07

Ja jag har också hört liknande. Men måste nog vänta tills det är helt bra antar jag
Tack
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 6 maj 13:15


Igår åkte jag tåg med Zavannah, från Roskilde till København, sedan vidare till Hässleholm. Det var en mindre angenam upplevelse, med en översocial terrier, som lade krokben för mötande människor I sin iver att få hälsa, ett överfullt tåg som i r...

Av Sarplaninac - Måndag 6 maj 10:07

Godmorgen! Första gången blev jag väckt vid 6 idag. Ut med hundarna i den regnvåta och lite kyliga morgonen. Endast nio grader. Lägger mig på soffan igen, hundarna verkar trötta så jag somnar om. Nästa gång jag vaknar är klockan 0730. Ett li...

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 22:38

På väg till tågstationen i Roskilde, sager kæresten att han ska swisha mig pengar för bensin och broavgift, och att han avser att fortsätta med det de gånger jag kommer till honom. För som han säger, vet han ju om min ekonomiska situation, och att ha...

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 08:24

Så kom jag till Danmark igår vid halv fyra. Möttes av min kæreste som såg lika frisk, glad och välmående ut som jag, sen jag flyttade till Sverige igen. Vi såg på varandra, och han utbrast, Gud vad du ser ut att må bra, frisk, vacker, avslappnad oc...

Av Sarplaninac - Lördag 4 maj 06:24

Godmorgen! Ja jag ska till Danmark idag, men det är inte så illa som det kanske låter. Jag ska lämna min danska bil, dansken köper den av mig, och jag får pengar till att köpa en svensk bil. Problem solved! Så jag kör dit i eftermiddag/kväll, sta...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards