One in a million

Direktlänk till inlägg 7 januari 2021

Dag nio med Sars-CoV- 2

Av Sarplaninac - 7 januari 2021 12:08

Somnade sent inatt, och sov länge på morgonen. Närmare bestämt fram till halv tio. Vaknade och kände mig som igår. Ingen förbättring, men inte heller någon försämring.

Såg denna igår. Inne på dag nio som sagt. Bara hoppas att det inte drabbar mig, men jag är inte rädd, inte ens orolig. Det blir som de blir och det kan jag inte göra något åt.

Ännu mer snö har fallit under natten, och det är ett vackert vintrigt landskap jag vaknar upp till även idag.

Jag bara önskar att mitt luktsinne ska komma tillbaka snart, och gärna även smaken. E satte morgonkaffet i halsen över dess exceptionella styrka (tydligen värre än vanligt) och själv tyckte jag att det smakade absolut ingenting.

 
 
Anki

Anki

7 januari 2021 12:36

Det funkar igen ... i alla fall så här långt och jag kom i alla fall in på bloggen utan problem.
Hoppas det funkar att skicka kommentaren också! Har haft samma problem hos en till av mina bloggvänner nyligen, men då på blogg.se
Skönt att du i alla fall inte är sämre - håller tummarna att du snabbt blir bättre!
Haha - vilken tur att Eliasson inte kan påverka det hela i alla fall!
Kram!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

7 januari 2021 13:00

Tack :)
Skönt att det funkar igen
Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 januari 2021 09:21

Hoppas att det ger sig snart så du kan känna dig som människa igen. Sedan blir du väl immun och kan känna dig lite mer säker när du rör dig bland folk. Här ökar coronan mer och mer så jag får hålla mig hemma i skogen och försöka undvika folk och jag som är så sällskapssjuk tycker det är lite trist men så kallt som det är nu så måste man hålla sig inne ändå. Tur att tvn finns.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

8 januari 2021 13:01

Ja det är verkligen tråkigt med denna isolering som uppstår av corona. Men nu är de väl igång med vaccin så snart vänder det och blir bättre
Kram

 
wiolettan

wiolettan

8 januari 2021 09:53

Det går till bättring ska du se, men ta det lugnt och förhasta dig inte med att "sätta fart". Kroppen behöver tid att komma igen.
Kan tänka mig att lukt och smaksinnet är jobbigt att inte ha. Vi har ju en jättestor hjälp av dessa organ. Tyvärr kan det ta tid.
Var rädd om dig fina Skogsälva.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

8 januari 2021 13:00

Tack :) ja det går långsamt framåt, bara ta en dag i taget
Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 22:22


Nu har jag lagt mig, hundarna också. Charkan ville egentligen inte komma in, hon älskade den ljumma kvällen ute. Hoppas på en lugn natt, och en morgon som inte startar alltför tidigt. Sweet Dreams ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 06:42

Jamen godmorgen redan klockan 0545. En hyperaktiv staffe satte fart på alla, väckte upp valpen som kissade på golvet innan jag hunnit ner för trappan. Valpen sov med dottern. Jag känner fortfarande av effekten av den sömntablett jag tog igår, och fö...

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart. Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha. Det går ...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards