One in a million

Direktlänk till inlägg 13 januari 2021

Letandet har börjat

Av Sarplaninac - 13 januari 2021 12:40

Idag kom vintern tillbaka.

Sitter inne hos sonen och sambon, elden knastrar i kaminen, och en skön värme sprider sig i rummet.

Jag och sonens sambo kollar på kennlar i Serbien, Makedonien. Mitt letande efter en Sarplaninac har börjat nu.

Hans armar var ju inte helt fel heller :)) han i mörk tröja.
Kan de kanske eventuellt följa med hundvalpen vid en leverans. Ler stort ;))

#sarplaninac #sexigaarmar #serbien #valpar #makedonien

 
 
Anki

Anki

14 januari 2021 10:16

Oj så mycket snö det kommit hos dig! Vackert på bild ... jovisst, men annars mest till bekymmer tycker jag :)
Lycka till i jakten på den ovanliga rasen. Har läst lite om den och den verkar inte helt lätt, men jag vet ju att du har gedigen hundvana.
Ha en fin dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

15 januari 2021 09:47

Tack :) Ja det är vackert som ett vykort, men isande kallt idag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 08:28

Jag har inte kunnat logga in på bloggen på över ett dygn, men allt är bara fint här. Har precis gått en kort morgonrunda med hundarna, jag och dottern, och idag var Zavannah betydligt lugnare. Vi körde och hämtade pizza igår. 8km bort. Zaharah ...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10

Sonen och jag gick en morgonrunda med Zaray och Zavannah. De går fint tillsammans för Zavannah har sån respekt för Zaray. Det är lite svårare med Zaharah och Zavannah. Zavannah är helt galet på Zaharah nonstop, och hon säger ifrån gång på gång, men...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 07:14


Godmorgen. Charkan har sovit hela natten, och vid 6 imorse tittade ett rufsigt huvud upp över soffan, och dagen hade börjat. Ja det där är alltså Zavannah, när hon nöjd är i min famn. Jag gav alla 3 hundarna mat, släppte ut dem i den frostiga, k...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards