One in a million

Direktlänk till inlägg 25 januari 2021

Löpträning dag 2 efter covid

Av Sarplaninac - 25 januari 2021 15:46

Började dagen med några kilometer löpträning. Snön hade fallit under natten, fy fan, och bäddat in allting i ett vitt landskap.
Nu är jag färdig med snöhelvetet för den här gången, tack det räcker, verkligen.

Bläh bläh bläh för snön. Men att springa gick bra, och jag kände mig helnöjd efteråt, körde lite magträning också :)
Sen var bilen begravd under snö också när jag skulle iväg och jobba. Jag satte på vindrutetorkarna fick fram en glugg så jag såg ut, hissade fönstren upp o ner tills den värsta snön åkte av och sen körde jag med bilen som en jäkla igloo fram till E4, på ishala oplogade vägar innan jag borstade bort snön, resterna av den.

Sarplaninacvalp :)Från kenneln i Serbien. Inte min, hon är inte född än.

Jag har städat några timmar på företaget nu, och går alldeles strax på mitt kvällspass som undersköterska.

 
 
wiolettan

wiolettan

25 januari 2021 17:16

Så nyttigt det låter och bra gjort av dig. Att springa eller att vandra ute i skog och mark, det känns så fint, riktigt njutbart. Nja inte springa för min del, men jag kan tänka mig.
Snön är så vit och vacker, men kan ställa till det ordentligt.
Sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

26 januari 2021 10:26

Tack fina du
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 07:29

Godmorgen från valphuset. Natten har varit lugn, de har sovit, Zavannah I soffan och Zaharah på golvet. Jag vaknade först av alla, och väckte upp dem redan klockan sju. Dricker kaffe, hundarna har somnat igen, och ser solen komma högre och hög...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 22:22


Nu har jag lagt mig, hundarna också. Charkan ville egentligen inte komma in, hon älskade den ljumma kvällen ute. Hoppas på en lugn natt, och en morgon som inte startar alltför tidigt. Sweet Dreams ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 06:42

Jamen godmorgen redan klockan 0545. En hyperaktiv staffe satte fart på alla, väckte upp valpen som kissade på golvet innan jag hunnit ner för trappan. Valpen sov med dottern. Jag känner fortfarande av effekten av den sömntablett jag tog igår, och fö...

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart. Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha. Det går ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards