One in a million

Alla inlägg den 1 april 2022

Av Sarplaninac - 1 april 2022 15:47

Fina promenader idag.

Araya som aldrig står still så länge att jag hinner få med hela hunden..

Glada Zaray. Vilken glädje, energi och leende hon hade idag.

Vi gick långt idag, och på vägen hem mötte dottern upp. Iskonst i den lilla bäcken..

Nu bär jag in ved, och tänder kaminerna. Efter det blir det middag, grekisk färsbiff.
Sen ska Zoe gå på promenad.

Av Sarplaninac - 1 april 2022 09:25

En stökig natt. Zaray trampade rastlöst runt, och vid tre skällde hon högt, gällt och länge på något hon tyckte sig se utanför fönstret.

Araya låg kvar bredvid mig i sängen och sov oberört vidare och jag väntade bara ut Zarays skällande, som jag brukar göra.

När jag precis var på väg att somna om satte hon igång igen på nytt. Araya sov fortfarande, men nu började min dotter skrika på Zaray på nedervåningen, vilket fick Araya att gå igång också, och det triggade Zaray att skälla värre. Idiotiskt!!

Jag vet inte hur många gånger jag förklarat att det enda är att vänta ut henne, inte göra det värre genom att skrika.
Sen höjer jag rösten själv och ryter, men åt min dotter.. Zaray tror att jag ryter åt henne och jag resignerar, går ner i det iskalla utkylda huset, sätter mig i soffan och lugnar Zaray, sen släpper jag ut henne och då är klockan halv fem.

Efter det somnar jag på soffan, med Zaray på mina ben med sina 52kg och halvslumrar till halv åtta..

God morgon världen. En ny solig isande kall dag har börjat.. Känns som man vaknat upp i Antarktis..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards