One in a million

Alla inlägg den 16 augusti 2022

Av Sarplaninac - 16 augusti 2022 18:12

Ute på golfbanan med sonen.

Först blev det en löparrunda på 5,5km. Den kändes ovanligt bra med tanke på nattens magont och kräkningar. Sen en riktig magdödare på vägkrogen i Fagerhult, kebab ;) Gott men efteråt kände jag mig mer död än levande, och de första 9 hålen ville jag bara lägga mig ner på green som en strandad val och hänge mig åt matkoman.

Sonen kände nog också av det, för han presterade inte på topp.
Nu får vi se hur resterande nio går.

#strandadval #matkoma #golf #magdödaren

Av Sarplaninac - 16 augusti 2022 08:52

Så jobbade jag 13-2130 på mitt nya jobb igår, och med den bittraste tanten ever. Inga problem att jobba med henne, hon var inte otrevlig mot mig, men herregud så bitter på allt och alla, och alla hennes män hade lämnat henne också, så karlar var bara opålitligt skit.
Som tur var bara några timmar i den bittras sällskap, innan en betydligt mer positiv vikarie löste av, och jag tackade gudarna för det..

När jag kom hem såg jag och yngsta sonen på en serie till klockan blev ett, och under tiden drack jag lite surt vitt vin, åt salt & vinägerchips, och drog några bloss på vejpen.

Det syntes inte vara en god idé, för jag vaknade till sedan vid halvtre, mådde illa och magen helt out of order, vilket slutade med att jag gick en trappa ned, satte fingrarna i halsen, och sen gick det lite bättre att sova, tills tuppfan började gala som en tok genom det öppna sovrumsfönstret, och jag tänkte att det är tur för honom att jag inte har några vapen i huset förutom hundarna, för annars hade det blivit coq au vin idag..

Zaray och jag, precis nyvaken. Bästa sättet att börja dagen på.
Vägde mig själv igår och kunde konstatera att det skiljer typ 2-3 kg mellan mig och Zaray i vikt. Hon är en stor hund och jag en liten kvinna ;)

Bild från Landsort, när vi seglat dit för många år sedan, 2017 tror jag, och med Elvström 42:an.

#coqauvin #tuppfan #illamåendeinatten #zaray #sarplaninec #bitterfittan 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards