One in a million

Direktlänk till inlägg 3 maj 2020

Den gröna tunneln

Av Sarplaninac - 3 maj 2020 19:06

Sonen och jag monterade kattlucka igår. Det tog bra mycket längre tid och var mer jobb än vi hade tänkt oss.

Jag lyckades med konsten att få sågbladet snett och på fel sida i sticksågen. Fråga mig inte hur, och mitt x hade förmodligen suckat och sagt att jag använder verktygen alldeles för hårdhänt ;)) Ha ha
Tyvärr hittade jag inte rätt verktyg för att fixa till bladet.

Vi som brukade komma så bra överens förut, ja jag och sågen alltså :))
Det slutade med att jag tog skruvdragaren och borrade en jädra massa hål och sen knackade vi ut det med hjälp av, inte mejslar, utan ett annat verktyg som jag glömt namnet på. Kom inte och säg något annat än att jag är sjukt målmedveten och envis. Ha ha

Idag har jag satt potatis på baksidan av stenhuset och i pallkragar. Blir detta bra ska jag ordna ett stort land till nästa år.

Det blommar så vackert här nu, och allting är en idyll, och jag lever mitt i den.

När jag körde hem idag så var det nästan som att köra i en grön tunnel igen.

När det gått någon vecka till så är tunneln kompakt och mörkgrön, och det är rent magiskt varje gång jag kör hemåt på grusvägen.

Kvällsrunda i skogen, busiga hundar och skogens vilsamhet över allting.

Neah kopplade av när jag jobbade i trädgården.
Solen lyser, kvällen är vacker, och jag ska sitta ner en stund. Sen väntar hönsen och hundarna på mat, och hönsen ska in för natten.

 
 
Anki

Anki

4 maj 2020 07:07

Du är kreativ och fixar det du bestämt dig för ... heja dig!
Du bor på en härlig plats - härlig bild på Neah!
Ha en bra måndag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

4 maj 2020 07:09

Tack :)) Ja det är ljuvligt här.
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

4 maj 2020 11:26

Snyggt monterat där trots att verktyget konstrade :-)

Vilka härliga blommor och underbar skir grönska! Den svenska våren är bara sååå fin :-)

Ha en bra start på veckan!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

4 maj 2020 21:40

Ja det är rätt vackert här nu :)

 
Lena

Lena

4 maj 2020 18:04

Gokväll!

Är dom 2 första bilderna längs vägen & det med bladen i närbild en "Bokskog" ?? har åkte genom bokskogar när vi vart i Skåne, så magiskt när ljuset spelar i löven...

Varm kram *hjärta*

Härligt att börja odla lite & pallkragar är ju toppen! hoppas potatisen funkar, tror inte man kan misslyckas med den? & vilken lycka att kunna ha under året såsmåningom...

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sarplaninac

4 maj 2020 21:39

Ja det stämmer :) jag bor ute i skogen och det är mycket blandskog och en g er l del bokar.
Tack :) Ja bilden på pallkragen är lite missvisande, det är betydligt mer jord än det ser ut.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 3 maj 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare till typ nu.Charkan gnällde missnojt, men föl...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 12:35


Inget svar från jobbet än. Jag tror jag blir tokig snart, i väntan på allt som hänger löst i luften just nu. Jobb, dansk bil, bostad, relationen till dansken.. Just nu känner jag att jag inte har styr på en skit i mitt liv.. Utöver det kan jag...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 07:15


Så började morgonen här redan klockan sex, och idag var det charkan som vaknade först. Själv tog jag en sömntablett igår, och sov hårt klockan sex, hade absolut kunnat tänka mig några timmar till. Men sånt är livet med valp. Idag är det sol igen...

Av Sarplaninac - Onsdag 1 maj 19:19

Vilken fantastisk dag. Sol, blå himmel och 23 grader. Wouv. De sista dagarna med sol, har gjort mig riktigt brun i ansiktet, och jag ser frisk ut. Känner mig också frisk. De här 10 dagarna i Sverige har gjort underverk med mig. Nu liknar jag mitt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards