One in a million

Alla inlägg den 8 januari 2023

Av Sarplaninac - 8 januari 2023 12:42

När Lucky gått vidare, satt jag och min vän vid hans köksbord, drack en öl och pratade om livet, sen körde jag hem till ett tomt hus som ekade av tystnad.
Gjorde upp eld i sonens kaminer, sneglade på Luckys hundbädd som stod där tom, och hans matskålar fortfarande på golvet.
11 år tillsammans, en epok är över.

Jag lagade pitepalt och åt tillsammans med min äldsta son som varit hos mig i helgen. Han har hämtat sin bil som blev kvar här på verkstan i en extra vecka.

Idag faller regnet, allt är grått ute, och sonen har åkt hem.

Mellansonen kom över igår, slängde en blick på zoegaspaketet på mitt bord och frågade om jag vunnit på lotto.
Ja det är nästan så man kan börja undra, för allt blir dyrare, mitt vanligtvis svarta kaffe blir tunnare och tunnare, maten i kylskåpet också, för min undersköterskelön har inte höjts I samma takt som de skenande mat och bensinpriserna.

Skrev ett morgonsms till dansken, om hur mycket jag saknar honom och längtar. Fick inte samma tillbaka.. Det känns sådär.. Han är lite sån emellanåt, men jag kan inte vänja mig vid det, och börja alltid tvivla, för jag svarar alltid upp lika gulligt tillbaka..
Sån är det...
Oneinamillion var det visst...

#tvivel #sorg #saknad #oneinamillion
#kärlek #komplicerat #hundsorg

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards