One in a million

Direktlänk till inlägg 5 april 2020

Det magiska huset

Av Sarplaninac - 5 april 2020 22:33

Idag var febern borta och jag har fått tillbaka min vanliga energi.
En del att förbereda inför familjen som kommer imorgon och stannar en vecka.

Vill förtydliga i dessa coronatider att de redan suttit i karantän hemma i mer än 14 dagar och de kör bil till mig utan att besöka någon eller något på vägen, sen stannar de här i skogen och avskildheten en vecka.

Dottern och jag har gått på ett nytt ställe idag. Inte nytt för mig, jag och Grånos gick där ibland, men nya stigar för dottern och valparna :)

Jag har satt på värmen i xhuset, stenhuset som jag först bodde i här. Jag ska sova där med valparna och Stella under tiden alla är här, och lånar ut det stora huset.
Fast jag är sugen på att flytta in i det igen, det huset med vitkalkade väggar, öppet upp till taknocken med bjälkarna synliga, och ett häftigt men igensatt takfönster som jag vill öppna upp, så har det en alldeles särskild plats i mitt hjärta.

 
 
wiper

wiper

6 april 2020 09:44

Skönt att du är feberfri och mår bättre igen. Bra att dom suttit i karantän inför besöket. Så härliga bilder och så fint att kunna bo så och speciellt i dessa tider.

Förstår att du vill bo i det huset för det låter så fint när du berättar

Ha en fin början på nya veckan
Hälsning Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Sarplaninac

6 april 2020 09:49

Ja det är skönt att de är bättre nu. Och att få besök också :)
Ha en fin dag

 
Anki

Anki

6 april 2020 19:06

Så skönt att du mår bättre! Trevligt att planera för besök - och så bra att du har xhuset att bo i.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

6 april 2020 19:29

Ja ska bli kul :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 06:42

Jamen godmorgen redan klockan 0545. En hyperaktiv staffe satte fart på alla, väckte upp valpen som kissade på golvet innan jag hunnit ner för trappan. Valpen sov med dottern. Jag känner fortfarande av effekten av den sömntablett jag tog igår, och fö...

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart. Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha. Det går ...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards