One in a million

Direktlänk till inlägg 12 april 2020

Slicka inte på katten

Av Sarplaninac - 12 april 2020 17:56

Vi gick ut i skogen, in mellan stammarna och försvann i allt det gröna.

 

Tröttheten var rent fysiskt påtaglig, och benen kändes tunga. Ungefär halvvägs stannade vi och jag sjönk ner i mossan, sträckte ut mig raklång och blickade upp mot himlen.

 

 

En lång stund förblev jag liggandes så, innan vi sen gick vidare. Den förlamande tröttheten ville inte släppa sitt grepp om mig, och jag  tvingade mig själv att sätta den ena foten före den andra på ren vilja, tills vi kom fram till vår plats i skogen. En ny paus, återigen bara trädtopparna och himlen ovanför mig. Jag blundade, lät skogens energier strömma igenom mig, ge mig kraft, läkande, helande.

 

Stella var ute när vi kom hem. Jag hade lämnat dörren öppen åt henne, så hon skulle få prova på om hon ville, och det gjorde hon.

Jag tog in valparna i andra huset och när jag kom ut igen hade Stella gått in i mitt hus och lagt sig i min säng.

Noah älskar katten, men ibland är han lite för på, och som min son säger: Han borde  faktiskt kunna hälsa på katten utan att slicka på henne varje gång   

Dessutom hittar han på att helt plötsligt jaga henne när hon kommer gåendes över golvet. Inget aggressivt alls, men jag tycker inte om eller accepterar det beteendet mot katten, så då får man hejda Noah lite.

 

 

 

 

 

 
 
Anki

Anki

12 april 2020 19:38

Känner igen den där förlamande känslan av trötthet - att tvinga sig själv vidare ... jag är inte sjuk, mer än i lite trasig i själen just nu - men det går också över...
Inte lätt att tygla sin lekfullhet och låta bli att skoja lite med Stella, men såklart måste man bromsa lite ...
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

12 april 2020 21:22

Ja den känslan är jobbig, men det är det att vara trasig i själen också. Var rädd om dej.
Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

13 april 2020 11:14

Det är tur att katten och hunden kommer överens. Hoppas att du kommer att känna dig piggare när solen och värmen kommer. Så brukar det bli för mig och du har ju din fina skog att få glädje och tröst av och alla dina djur. Kram på dig

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

13 april 2020 12:57

Ja det går framåt för var dag. Måste bara lära mig att inse mina begränsningar
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 12:35


Inget svar från jobbet än. Jag tror jag blir tokig snart, i väntan på allt som hänger löst i luften just nu. Jobb, dansk bil, bostad, relationen till dansken.. Just nu känner jag att jag inte har styr på en skit i mitt liv.. Utöver det kan jag...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 07:15


Så började morgonen här redan klockan sex, och idag var det charkan som vaknade först. Själv tog jag en sömntablett igår, och sov hårt klockan sex, hade absolut kunnat tänka mig några timmar till. Men sånt är livet med valp. Idag är det sol igen...

Av Sarplaninac - Onsdag 1 maj 19:19

Vilken fantastisk dag. Sol, blå himmel och 23 grader. Wouv. De sista dagarna med sol, har gjort mig riktigt brun i ansiktet, och jag ser frisk ut. Känner mig också frisk. De här 10 dagarna i Sverige har gjort underverk med mig. Nu liknar jag mitt...

Av Sarplaninac - Onsdag 1 maj 06:56

Godmorgen Jag har sovit uselt, igen.. Så många röriga drömmar, så mycket känslor utspelar sig om natten. Jag somnade redan vid 22. Första gången jag vaknade vet jag inte vad klockan var, men andra gången, var den 4, och jag kunde inte somna om. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards