One in a million

Direktlänk till inlägg 17 april 2020

Stella är hemma igen

Av Sarplaninac - 17 april 2020 21:57

Stella har synts till ute på gården under dagen, men jag har inte kommit nära henne, förtän nu ikväll. När jag släppte ut valparna för sista rastningen, kom hon springandes fram till dem, och nu fick jag klappa henne, och då passade jag på att lyfta in henne i huset igen. :)

Gammal bild, men nu är hon hemma igen. :))

 
 
Anki

Anki

18 april 2020 07:38

Nu blev jag glad! Underbart!
Ha en fin lördag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

18 april 2020 07:46

Ja visst är det härligt :)
Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

18 april 2020 10:08

Så skönt att hon kom in igen så fort Det finns inget värre än när djuren är borta och man inte vet när dom kommer hem. Min dumma katt brukar ge sig iväg ibland och han har inget lokalsinne så han hittar inte hem.
Nu är det vinter och då värgrar han att gå ut precis som jag.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

18 april 2020 13:20

Aha, en katt utan lokalsinne.. Ja vintertid vill jag också helst gå i ide..

 
Ama de casa

Ama de casa

18 april 2020 11:04

Vad skönt att hon är hemma igen :-)

Ha en mysig lördag!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

18 april 2020 13:19

Ja ljuvligt!
Ha de gott

 
Lena

Lena

18 april 2020 11:44

Uch ja, den oron man har när ens katter är på vift :((

Katter är ju så långtifrån en hund man kan komma på många vis, dom lever sitt egna liv, att forma en katt är inte lätt, särskilt en nykomling... jag har ju min "Ungen" som flyttade till oss förra sommaren, nu vet jag ju att han bott i ett stall tills han kom till oss, & just inomhus har det tagit månader med framstegen, bara att våga gå vägen in till köket har tagit månader! så på sin vakt, & att få in honom var en kamp, som jag låg på isiga gräsmattor för att få honom att komma till mej så jag kunde fånga honom & bära in, den dag han knäckte nöten att våga gå in genom dörren var enorm, likaså in i köket... så många katter vi haft under 38 år & alla sådana olika personligheter & så långt från en hunds likhet men ändå så galet underbara *hjärta*
Varm kram & ta det i små portioner med att vänja henne med utomhuslivet igen :))

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sarplaninac

18 april 2020 13:19

Åh tack för att du delar med dig. Så fint, och jag förstår att det kommer få ta tid innan Stella är trygg och vågar röra sig fritt ut och in i huset. Men kul att hon är så glad i mina aussies.
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 22:50

Vi gick en kvallsrunda jag och dottern. En kort en, med tanke på Zaharah. Nu har lugnet lagt sig över det lilla huset i skogen. Hundarna sover. Jag med, snart. Jag både ser, känner och märker skillnaden i mitt mående. Även om jag ser ut som ett ...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 19:11

En dag med sol, och skog.. Vi tog bilen 500 meter typ, bara för att träna och få henne att förknippa bilåkning med något positivt. Fantastisk dag.. Idag var Zaharah ensam en timme ute på gården när jag gick med Zavannah I skogen. När vi kom h...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 07:29

Godmorgen från valphuset. Natten har varit lugn, de har sovit, Zavannah I soffan och Zaharah på golvet. Jag vaknade först av alla, och väckte upp dem redan klockan sju. Dricker kaffe, hundarna har somnat igen, och ser solen komma högre och hög...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 22:22


Nu har jag lagt mig, hundarna också. Charkan ville egentligen inte komma in, hon älskade den ljumma kvällen ute. Hoppas på en lugn natt, och en morgon som inte startar alltför tidigt. Sweet Dreams ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards