One in a million

Direktlänk till inlägg 20 april 2020

En crazydoglady med en Skoda octavia

Av Sarplaninac - 20 april 2020 07:22

Vaknar till minusgrader och sol som så många andra morgnar nu.
Alldeles för tidigt, klockan är 05:35 och Noah tycker det är dags att gå ut.
Inatt har han inte gjort något inne i alla fall.

Nässelsoppan som jag lagade själv igår, för första gången i mitt liv, blev jättegod.
Billigt, nyttigt och gott, det blir fler gånger, och det passar min ekonomi förträffligt..

Igår gjorde jag klart med bilburen, och så här bra blev det. :)
Hundarna fann sig tillrätta med en gång, och sov avspänt med gott om plats. Han som sålde den sa att det varit många och tittat på den, men som inte hade fått plats med den i sina stora bilar. Tänk att en crazydoglady med en liten skoda octavia skulle lyckas då :))

Igår hjälpte jag dottern med det ekonomiska som vanligt varje månad, och som vanligt krånglade allting. Bläcket i skrivaren tog slut, pappret fastnade, och ett papper vi verkligen behövde saknades, jag laddade upp på nytt på skrivbordet i datorn, men sen gick det inte att hitta bilagan när jag skulle infoga den.

När jag till slut fått ordning på det mesta var klockan efter nio och jag var helt slut, min hjärna hade sagt upp sig för länge sen och var redan temporärt bortkopplad. Jag hatar allt pappersarbete. För mig är det värre än ett maratonlopp.

Noah är full med fästingar varenda dag, och nu måste jag åka till apoteket och hämta ut dyr medicin mot dessa och dessutom hämta ett nytt papper på kommunhuset eftersom vi inte kunde hitta pappret igår hur vi än letade.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 april 2020 08:25

Tänk att du också har en skoda oktavia precis som jag. Nässelsoppa brukar jag också göra men än ligger isen och snön över allt grönt men nu ska det bli riktigt varmt så nu måste snön väl gå bort snart. Jag är verkligen less på all vinter nu. Som tur är så har det slutat blåsa i alla fall.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

20 april 2020 13:10

Åh vad tråkigt med snön. Ja det är en klar fördel i skåneland, varmt och grönt.
Ja fast min octavia är mycket äldre än din och ganska sliten av livet med hundarna, men den e billig och den fungerar :)

 
Ama de casa

Ama de casa

20 april 2020 10:24

Nässelsoppa är så himla gott, men jag har inte ätit det på måååånga år nu :-)

Vilken söt bastuhund :-D

Ha en bra start på veckan!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

20 april 2020 13:08

Javisst är han gullig :)
Ha en härlig dag.

 
Ingen bild

Nettan

20 april 2020 18:47

Ett billigt tips mot fästing. Kokosfett.
Värm lite, så den smälter och blir lätt att smörja in på bröstkorgen.

Sarplaninac

20 april 2020 21:09

Tack för tipset :)

 
Anki

Anki

20 april 2020 19:28

Även jag har en Skoda Octavia - den bästa bil jag haft! Tyvärr ganska gammal och sliten, men funkar bra :)
Nässelsoppa har vi ätit ett par gånger i vår och det blir nog en gång till i veckan nu. :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

20 april 2020 21:11

Ja jag gillar min skoda, fast den är gammal och sliten den också.
Nässelsoppa blir det igen snart.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 08:28

Jag har inte kunnat logga in på bloggen på över ett dygn, men allt är bara fint här. Har precis gått en kort morgonrunda med hundarna, jag och dottern, och idag var Zavannah betydligt lugnare. Vi körde och hämtade pizza igår. 8km bort. Zaharah ...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10

Sonen och jag gick en morgonrunda med Zaray och Zavannah. De går fint tillsammans för Zavannah har sån respekt för Zaray. Det är lite svårare med Zaharah och Zavannah. Zavannah är helt galet på Zaharah nonstop, och hon säger ifrån gång på gång, men...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 07:14


Godmorgen. Charkan har sovit hela natten, och vid 6 imorse tittade ett rufsigt huvud upp över soffan, och dagen hade börjat. Ja det där är alltså Zavannah, när hon nöjd är i min famn. Jag gav alla 3 hundarna mat, släppte ut dem i den frostiga, k...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards