One in a million

Direktlänk till inlägg 22 april 2020

En annan tid ett annat liv

Av Sarplaninac - 22 april 2020 21:07

En dag på gården i solen, stillhet över allting.
Dottern och jag i varsin solstol, sovande hundar i skuggan, en katt ute på äventyr, och höns som utforskar världen utanför hönsgården.

Kaffe och krabbelurer, eller som min gamla pappa kallade dem när vi var små, sockerplättar. Det blev lite rolig form på dem, men de smakade gott.

På kvällen när det blivit lite svalare, gick vi ut i skogen, och idag höll sig Neah hos oss hela tiden, och jag hade lite extra koll på henne.

Sista veckorna har jag sett hjärtan överallt.
Ett omen? Ett gott tecken? :)

[Bild]

Fick en bild av min bror idag. Min dotter och min gamla schäfer, för evigheter sedan. I en annan tid, ett annat liv, och åren som går.

 
 
Ingen bild

Sara

22 april 2020 21:13

Finaste Nellie❤️

Sarplaninac

22 april 2020 21:40

:))

 
Anki

Anki

23 april 2020 06:00

Krabbelurer ... oj, det var länge sen jag gjorde - senast när sönerna var små tror jag - och de är över 40 nu, båda två :)
Säkert ett gott tecken att se hjärtan :)
Härliga bilder från nuet och en gullig bild från då! Söta är de tillsammans! ♥
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

23 april 2020 06:09

Som jag då, i samma ålder som dina söner.:)
Ha en fin dag
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 08:24

Så kom jag till Danmark igår vid halv fyra. Möttes av min kæreste som såg lika frisk, glad och välmående ut som jag, sen jag flyttade till Sverige igen. Vi såg på varandra, och han utbrast, Gud vad du ser ut att må bra, frisk, vacker, avslappnad oc...

Av Sarplaninac - Lördag 4 maj 06:24

Godmorgen! Ja jag ska till Danmark idag, men det är inte så illa som det kanske låter. Jag ska lämna min danska bil, dansken köper den av mig, och jag får pengar till att köpa en svensk bil. Problem solved! Så jag kör dit i eftermiddag/kväll, sta...

Av Sarplaninac - Fredag 3 maj 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare till typ nu.Charkan gnällde missnojt, men föl...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 12:35


Inget svar från jobbet än. Jag tror jag blir tokig snart, i väntan på allt som hänger löst i luften just nu. Jobb, dansk bil, bostad, relationen till dansken.. Just nu känner jag att jag inte har styr på en skit i mitt liv.. Utöver det kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards