One in a million

Alla inlägg under juni 2020

Av Sarplaninac - 14 juni 2020 09:59

Då var vi på väg igen, i en fullproppad Audi, mot nya äventyr.

Av Sarplaninac - 13 juni 2020 22:06

Nakenbilder visas inte här idag ;)) en helt amazing dag. Valparna simmade, vi grillade och drack champagne, njöt av solen och min vän tog bilderna.

Av Sarplaninac - 13 juni 2020 07:29

God morgon!
Sovit gott, underbart omgiven av en massa hundar.
Här ser ni Långnos och Noah.

Vägen hit gick fint att köra, och jag stannade till i Kalmar, köpte namnbrickor till hundarna med mitt telefonnummer ingraverat på baksidan samt varsitt flexikoppel.
Ja jag är inget större fan av just den typen av koppel, men för hundar som mina, som är vana att alltid vara lösa, men inte alltid kan det på platser vi besöker, så tycker jag att det är en bra kompromiss, använt på rätt sätt.

En fantastiskt god pastasallad väntade på mig när jag kom fram, som min vän hade gjort och ställt i kylen. Mitt lilla hus jag sover i hade också godsaker framställda, även om min vän fnyser och kallar mitt favoritgodis för pensionärsgodis. Ha ha. Ler.

Sen kom min äldsta son ochviv lekte både jag, hundarna och han med min väns barn resten av dagen då hon jobbade. Vi gick promenader, busade med hundarna som älskar barnen och vi gungade, ja jag också så gungställningen svajade betänkligt :))

När min vän kom hem från jobbet gick vi med hundarna igen och sen drack vi en öl och svamlade som vanligt. :)

Pensionärsgodis, engelsk konfekt. Är de det? Ja jag gillar bridgeblandning också ;)) Åldern som börjar ta ut sin rätt i såfall.. *ler*

Av Sarplaninac - 12 juni 2020 11:45

18 mil avverkat, dags för lite vatten och en bensträckare :)

Av Sarplaninac - 11 juni 2020 23:25

Idag har Noah gått i mina hasor, ängsligt, hela dagen. Han vet redan innan jag ens visste det själv, att jag ska iväg imorgon. Men Noah och Neah ska också med.

Han har pressat sig in bakom mig i fåtöljen, lagt sig i mitt knä, stirrat ut mig, parkerat sig tvärs över mina fötter, ja närmast matte vinner, och så kan jag inte åka utan honom, typ råka glömma att ta med han.

I övrigt har jag som ni kan se i den fina bakgrunden, tvättat och torkat ute. Städat hönshus, städat mitt hus, gått med hundar, vattnat odlingar etc ja allt det vanliga en dag i mitt liv. Och imorgon lastar jag in hundarna i skodan, sen drar vi iväg på nya äventyr.

Av Sarplaninac - 11 juni 2020 08:45

Morgonljuset silar in genom det lilla fönstret, Noah sträcker på sig där han ligger tätt intill, och låter de där knorrande söta ljuden som bara han kan, Neah lyfter på huvudet, lite yrvaken och fixerar mig med de där vackra outgrundliga ögonen samtidigt som svansen dunkar mot det gamla trägolvet. En ny dag har börjat.

Pensionären Lucky njuter av friheten. Jag njuter av mitt morgonkaffe. Idag är det trögt att vakna, trots bra sömn inatt. Så är det, somliga dagar. Jag har en del att göra idag, som oftast egentligen, men idag lite extra.

Av Sarplaninac - 10 juni 2020 21:23

Tre hundpromenader, träning med unghundarna var för sig , och sen pensionärsrunda med Lilly och Lucky.

Det blev några steg idag för mig.

Läkarbesöket med dottern gick över förväntan bra. Allting löser sig på bästa sätt, bitarna faller på plats.

Kvällen är varm och jag sitter ute med en mugg te och en bok, bara njuter av min tillvaro och mitt härliga liv.

Av Sarplaninac - 9 juni 2020 23:15

Kvällen i skogen. Mossmarker mot myrmarker, en förnimmelse av Gotland, en magisk plats strax innan Bräntings haid. Bara jag och hundarna, i det kompakta mörkret, och med den gnistrande stjärnhimlen ovanför oss.

Jag släpper taget om minnet, låter det lösas upp och försvinna mellan träden.
Neah står vid min sida, uppfordrande och glad. Alltid glad.

Ännu en fantastisk dag i mitt liv, och imorgon väntar Ängelholm, läkarbesök med min dotter.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards