One in a million

Direktlänk till inlägg 5 juli 2020

Naturens skafferi

Av Sarplaninac - 5 juli 2020 18:28

Idag har jag förutom gått med hundarna i hällande ösregn, även plockat både svamp och blåbär.
Skogens gula och blå guld.

Nu har jag precis tagit upp lite potatis från mitt eget land, slängt ihop en blåbärsgröt och ätit, och nu ska det bli stekt svamptoast och till sonen färskpotatis med sill.

Jag har vinkat av min bror och pojkarna i förmiddags och de är nu hemma i Stockholm igen. Det blev tomt när de åkte.

 
 
Anki

Anki

5 juli 2020 19:31

Ååhh ... såå härligt! Nu har vi fått lite regn, så om några dagar ska jag se mig om efter lite svamp :) Blåbären börjar mogna här också, men behöver nog en vecka till ...
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

5 juli 2020 20:02

Ja härligt :)
Kram

 
wiper

wiper

6 juli 2020 07:51

Kantareller är verkligen skogens guld. Vi fick massor av en vän vi hade när vi bodde i Småland och vi njöt hejdlöst.

Blåbärsgröt lät gott och vilken fin potatis. Allt blir så mycket godare då man har möjlighet att odla själv

Förstår att det blev tomt när du haft besök och dom åker igen


Ha en fin början på nya veckan
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Sarplaninac

6 juli 2020 10:24

Ja det är verkligen äkta livskvalité med allt skogen ger och mina odlingar.
Ha en fin dag
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

6 juli 2020 11:03

Oj vad mycket gott! :-)

Ha en fin start på veckan!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

6 juli 2020 11:22

Tack du också :)

 
skogsnuvan

skogsnuvan

6 juli 2020 20:23

Verkligen ett avlångt land. Här har blasten på potatisen knappt kommit upp och blåbären är knappt kart och det är kallt och blåsigt och blommorna ligger sm blöta disktrasor på marken.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

7 juli 2020 01:00

Trist. Här har varit höst sista, dagarna också, men snart är sommarvärme tillbaka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 22:50

Vi gick en kvallsrunda jag och dottern. En kort en, med tanke på Zaharah. Nu har lugnet lagt sig över det lilla huset i skogen. Hundarna sover. Jag med, snart. Jag både ser, känner och märker skillnaden i mitt mående. Även om jag ser ut som ett ...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 19:11

En dag med sol, och skog.. Vi tog bilen 500 meter typ, bara för att träna och få henne att förknippa bilåkning med något positivt. Fantastisk dag.. Idag var Zaharah ensam en timme ute på gården när jag gick med Zavannah I skogen. När vi kom h...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 07:29

Godmorgen från valphuset. Natten har varit lugn, de har sovit, Zavannah I soffan och Zaharah på golvet. Jag vaknade först av alla, och väckte upp dem redan klockan sju. Dricker kaffe, hundarna har somnat igen, och ser solen komma högre och hög...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 22:22


Nu har jag lagt mig, hundarna också. Charkan ville egentligen inte komma in, hon älskade den ljumma kvällen ute. Hoppas på en lugn natt, och en morgon som inte startar alltför tidigt. Sweet Dreams ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards