One in a million

Direktlänk till inlägg 3 februari 2021

Du finns inte längre hos mig

Av Sarplaninac - 3 februari 2021 09:57

Ännu en bra natt, vaknade strax efter sju och kände mig utvilad, men väldigt trött i kroppen.
Jag jobbar väldigt mycket just nu, och springer nöstan varje dag, och går med hundarna, så jag antar det är med all rätt min kropp känner sig lite trött emellanåt.

Konstant minusgrader hos mig nu. Vägen sista kilometerna hem till mig är en magisk tunnel av snö och is.

Hade tyvärr fel objektiv på kameran, därav inte de bästa bilderna, men jag har fått igång min systemkamera igen, och ska börja använda den mer.

Hundarna rymde igår igen, hopplöst, jag lagar och de finner ständigt nya sätt att ta sig ut. Sonen och dottern fick leta reda på rymlingarna igår när jag var på jobbet. Och idag började jag morgonen med att laga staket i kylan.

Hittade lite gamla bilder i kameran. Åh Lilly min älskade gamla hund, vad det gör ont att se dej och veta att du inte längre finns med oss.

Neah och Noah som små..

 
 
Ama de casa

Ama de casa

3 februari 2021 10:42

Vilka sötnosar dom var som små! Ja, dom är såklart fina nu med :-)

Ha en bra dag!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

3 februari 2021 10:44

Tack :)

 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 februari 2021 10:49

Så gulliga dom var som små. Ser precis ut som små nallebjörnar. Så mycket snö hos dig också. Här har det inte snöat på en vecka nu som tur är men det är så kallt så jag har inte varit ute och skottat av balkong och tak än för jag fryser för mycket när jag är ute. Idag är det 20 grader kallt så allt utejobb är att hämta post och ved och mata fåglarna. Jag har hur mycket fåglar som helst hos mig. Jag matar ju hela byn fåglar som det verkar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

3 februari 2021 10:54

Ja det är tur de har dej, fåglarna annars är det nog många som svälter ihjäl denna kalla vinter.
Javisst var de söta, och fort gick det så var de stora
Kram

 
Anki

Anki

3 februari 2021 10:50

Klart du saknar ...
Fina bilder på din väg och ljuvliga bilder på dina vovvar!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

3 februari 2021 10:54

Tack
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 6 maj 21:45

Jag har köpt en Peugeot 407 sw. Precis en sådan modell hade jag för många år sedan, fast diesel. Den här är bensin. Den var recondad invandigt, och hade fått en motortvätt. Ser riktigt fin ut, och ja jag har alltid ångrat att jag sålde min förr...

Av Sarplaninac - Måndag 6 maj 13:15


Igår åkte jag tåg med Zavannah, från Roskilde till København, sedan vidare till Hässleholm. Det var en mindre angenam upplevelse, med en översocial terrier, som lade krokben för mötande människor I sin iver att få hälsa, ett överfullt tåg som i r...

Av Sarplaninac - Måndag 6 maj 10:07

Godmorgen! Första gången blev jag väckt vid 6 idag. Ut med hundarna i den regnvåta och lite kyliga morgonen. Endast nio grader. Lägger mig på soffan igen, hundarna verkar trötta så jag somnar om. Nästa gång jag vaknar är klockan 0730. Ett li...

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 22:38

På väg till tågstationen i Roskilde, sager kæresten att han ska swisha mig pengar för bensin och broavgift, och att han avser att fortsätta med det de gånger jag kommer till honom. För som han säger, vet han ju om min ekonomiska situation, och att ha...

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 08:24

Så kom jag till Danmark igår vid halv fyra. Möttes av min kæreste som såg lika frisk, glad och välmående ut som jag, sen jag flyttade till Sverige igen. Vi såg på varandra, och han utbrast, Gud vad du ser ut att må bra, frisk, vacker, avslappnad oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards