One in a million

Direktlänk till inlägg 4 februari 2021

Så nöjd med mig själv

Av Sarplaninac - 4 februari 2021 16:02

Idag utökade jag löpningen från 3km till 5,5km. Det gick hur lätt som helst, kändes genuint bra hela vägen och jag var verkligen nöjd med mig själv :)

Sonen frågade om jag kunde hjälpa honom måla taket i hans hus, och först tänkte jag på allt som jag har att göra själv idag på min enda lediga dag, på hur trött jag kände mig, och sa nej. Sen tänkte jag efter lite, på hur mycket han alltid gör för mig, ständigt, och tänkte Vilken skit du är, det är klart att du ska hjälpa honom och måla. Så det gjorde jag, första varvet, sen slängde jag ihop en enkel lunch åt oss.

Mitt material för att ta jägarexamen kom idag.
Nu ska jag vila framför ett avsnitt av walking dead, innan jag sen sätter igång här hemma med städ och disk.

 
 
wiolettan

wiolettan

4 februari 2021 16:44

Så duktig du är, att springa så långt och underlaget är väl inte det allra bästa, kan jag tänka mig.
Fint att du orkade hjälpa sonen, förstår att han blev tacksam.
Jägarexamen? Oj, det trodde jag inte.
Trevlig kväll.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

4 februari 2021 17:34

Tack Wiolettan :)
Kram

 
wiper

wiper

5 februari 2021 14:08

Då kan du verkligen vara nöjd med dig själv. Här är det så gropigt i marken i och med att dom inte skrapar bort isen så man får gå på tå när man helst vill ha hög hastighet. Toppenbra att du kunde hjälpa sonen och det ser ut att bli fint

Vad kul att du skall ta jägarexamen du är driftig och framåt tjej

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Sarplaninac

5 februari 2021 14:54

Tack snälla du
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart. Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha. Det går ...

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 08:28

Jag har inte kunnat logga in på bloggen på över ett dygn, men allt är bara fint här. Har precis gått en kort morgonrunda med hundarna, jag och dottern, och idag var Zavannah betydligt lugnare. Vi körde och hämtade pizza igår. 8km bort. Zaharah ...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10

Sonen och jag gick en morgonrunda med Zaray och Zavannah. De går fint tillsammans för Zavannah har sån respekt för Zaray. Det är lite svårare med Zaharah och Zavannah. Zavannah är helt galet på Zaharah nonstop, och hon säger ifrån gång på gång, men...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 07:14


Godmorgen. Charkan har sovit hela natten, och vid 6 imorse tittade ett rufsigt huvud upp över soffan, och dagen hade börjat. Ja det där är alltså Zavannah, när hon nöjd är i min famn. Jag gav alla 3 hundarna mat, släppte ut dem i den frostiga, k...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards