One in a million

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2022

Våra dagar tillsammans är räknade..

Av Sarplaninac - 12 oktober 2022 09:09

Jag förstår att våra dagar tillsammans är räknade.
Det finns inte ett ord i världen som tillräckligt kan beskriva den sorg jag känner.

Jag är ledsen hela tiden, och jag vaknar om natten och undrar, varför? Varför? Varför?



Jag sätter mitt sista hopp till en medicin jag ska testa att ge henne. Kanske det kan ge oss lite mer tid tillsammans, för jag förstår ju att våra dagar ändå är räknade, tillsammans.

Och när jag redan är under isen, så får vi en ny chef på jobbet, och hon förstor allting, precis allting. Hon flyttar mer än halva min personalgrupp mot deras vilja till andra avdelningar, tar av oss möjligheten att lägga vårat eget schema, skapar osämja, stress, dålig stämning och oro på arbetsplatsen.
Dessutom presenterar hon ett nytt schema där jag ska jobba 6 dagar i veckan i 2 veckor.

Det kommer jag aldrig acceptera, aldrig någonsin. Men inte ens jobbet är en fristad från mina känslor längre. Tvärtom, det är ganska mycket vrede och fallingdown-känsla just nu..

#sorg #vrede #sjukhund #helvetesjobb #mårpiss #fallingdownkansla

 
 
Göran

Göran

12 oktober 2022 09:50

Jobbigt när ens fyrbenta vän närmar sig slutet! Och det du beskriver om chefen känner jag igen. Jag jobbade alldeles för länge i ett företag där fler o fler chefer höll på så där. "Härska och söndra" verkar vara deras ledord. "Management by perkele" säger de i Finland. Jag brukade säga att de inte rekryterar ledare utan följare som upprepar sina egna chefers misstag och okunnighet om gott ledarskap. För att de inte kan nåt annat och inte är smarta nog att inse hur mkt de förstör!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

12 oktober 2022 10:04

Ja det är så outhærdligt sorgligt, Zaray är inte ens 2 år och sjuk I en neurologisk sjukdom som långsamt bryter ner henne..
Viljet bra uttryck, management by perkele, mitt I prick..
Ha en fin dag!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

16 oktober 2022 08:42

Så tråkigt när hon är så ung. Du jobbar för hårt och tar ut dig för mycket. Även det som är roligt tar på krafterna som dina resor hit och dit. Hoppas att du ger dig tid att vila för det måste man.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

17 oktober 2022 12:16

Du har helt rätt, jag ska förändra lite i mitt liv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 3 maj 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare till typ nu.Charkan gnällde missnojt, men föl...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 12:35


Inget svar från jobbet än. Jag tror jag blir tokig snart, i väntan på allt som hänger löst i luften just nu. Jobb, dansk bil, bostad, relationen till dansken.. Just nu känner jag att jag inte har styr på en skit i mitt liv.. Utöver det kan jag...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 07:15


Så började morgonen här redan klockan sex, och idag var det charkan som vaknade först. Själv tog jag en sömntablett igår, och sov hårt klockan sex, hade absolut kunnat tänka mig några timmar till. Men sånt är livet med valp. Idag är det sol igen...

Av Sarplaninac - Onsdag 1 maj 19:19

Vilken fantastisk dag. Sol, blå himmel och 23 grader. Wouv. De sista dagarna med sol, har gjort mig riktigt brun i ansiktet, och jag ser frisk ut. Känner mig också frisk. De här 10 dagarna i Sverige har gjort underverk med mig. Nu liknar jag mitt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards