One in a million

Alla inlägg under oktober 2022

Av Sarplaninac - 5 oktober 2022 14:13

Tror jag håller på att köra slut på mig själv alldeles, intill utmattningens yttersta gräns.
Jag är dödstrött, en trötthet som aldrig går över. Jag är om möjligt annu tröttare på morgnarna när jag vaknar, även om jag får sova utan att klockan ringer.



Känslan är rent fysisk, känner mig sjuk som om jag hade en envis influensa i kroppen, men utan att ha det, yrsel och avsaknad av ork.

Men även mentalt. Är rörigare än vanligt i huvudet.

Min dotter och Zaray.

Min kropp klarar inte 100% I det här jobbet med så många pass varje vecka som är 12-2130 och sen 7-16 dagen efter.
Jag ska gå ner I arbetstid från januari, men måste bara lyckas hålla ihop fram till dess.

Sen sliter alla turer fram och tillbaka till Danmark, på mig, även om det bara är positivt med min kæreste såklart, men i kombination med mitt jobb så kanske det är lite för mycket

Nu kommer han till mig imorgon och stannar några dagar. Ska bli mysigt.

Har också bestämt mig för att ta itu med det som är fel med Zaray, och sluta stoppa huvudet I sanden och leva i förnekelse
Har filmat henne och skickat till veterinären.
Nu väntar jag med fasa på att de ska kontakta mig. Det bidrar till min stress att fortsätta leva så..

Av Sarplaninac - 3 oktober 2022 22:20

Körde hem från Danmark och kärleken igår, igen. Många turer över sundet..

Körde direkt ut I skogen..

Men lika besviken blev jag igen, som för en vecka sedan, och för ytterligare en vecka tillbaka. Det finns verkligen inga trattkantareller i år..

Eldade i sonens hus så det skulle vara varmt till han kom hem från arbetet.

Zaray hade nog saknat mig, lika mycket som jag saknar henne när vi är ifrån varandra.

Nu ska jag sova, har jobbat lång dag 12-2130 och imorgon börjar jag 7 igen..

Av Sarplaninac - 2 oktober 2022 09:35

Vi körde hem till några av hans vänner för att min Dansk hade lovat laga deras kaffemaskin. (Han lagar allt)

Kaffemaskin blev tyvärr inte lagad då det fattades delar, men istället blev det middag, på det en fantastisk äppelkaka och flera flaskor Amaronevin, och så Baileys som jag nog inte druckit sen jag var 15..

Och en alldeles underbar kväll, som blev till natt innan vi var hemma igen.
Supertrevliga människor, många skratt och trevliga samtal.
Idag vaknar jag upp till solen som lyser in I sovrummet, och min kärlek som sover bredvid.

#dejligadenmark #dejligafton

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards