One in a million

Alla inlägg den 31 mars 2023

Av Sarplaninac - 31 mars 2023 10:12

Godmorgen igen.
Gårdagen regnade bort kan man säga, så inget jobb på båten blev gjort.

Men istället utforskade jag min närmaste omgivning lite mer. Körde runt och fann var apoteket ligger, stannade på en Remabutik och handlade lite, och så körde jag till min nya arbetsplats, och denna gång visade GPS'en rätt då jag skrev in namnet på stället, och inte gatuadressen.

Jag tänkte igår, att jag ska ju hem efter weekenden är slut, och så kom jag på mig själv med att Nej det ska du inte, du bor ju här nu, du har flyttat hit. ;)
Det kommer nog ta lite tid innan jag har vant mig tänker jag, men allting känns fint så här långt.

Min kæreste har köpt ett klädskåp till mig, och det skruvade vi ihop tillsammans. Det ultimata testet av en relation, Ikeamøbler.. Ha ha..

En söt liten katt som bor med oss i perioder..

På måndag klockan åtta börjar mitt nya jobb, och jag ser verkligen fram emot det. Jag tycker det ska bli kul att komma igång, spännande med något annat än demenspatienter, och fint med arbetstider där man håller hårt på 11 timmars dygnsvila mellan passen.

Sen är jag helt klart en liten smula spänd för hur det ska gå med språket.. Kommer de förstå mig, kommer de anse att den dansksvenska med något inslag av engelska här och där som jag pratar, är tillräckligt bra? Det är de enda jag är lite spänd inför. I övrigt klarar jag mig alltid..

#dansksvenska #nyttjobb #tilpassemig #nyttland #nyttliv #ensvenskaidanmark

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards