One in a million

Direktlänk till inlägg 9 maj 2020

Bakslag

Av Sarplaninac - 9 maj 2020 07:16

Jag sitter på passagerarsidan i en bil, det är min näst yngsta son som kör. Han ökar farten hela tiden och jag är rädd, men han försäkrar mig att han har kontrollen. Över en bro, och sen en påfart till motorvägen och hela tiden ökar han farten.

Sen händer det ändå, han tappar kontrollen över bilen, vi faller fritt i ett ingenstans, och jag vet att vi kommer dö. Jag ser rubrikerna framför mig, och bilder fladdrar förbi, bilen är ett oigenkännligt vrak, och vi också.

Jag har drabbats av ett rejält bakslag i min själ just nu, och jag får kämpa hårt för att hålla mig uppe.
Men det här är ju tänkt att vara en positiv blogg, med vackra bilder och ett ljust perspektiv, så oavsett hur jag mår så ska jag ändå försöka fokusera på ljuspunkterna i tillvaron.

Jag har faktiskt sovit bra inatt, trots mardrömmarna.
Igår var ingen vidare dag och svårt att se någon riktig ljuspunkt. Bilen gick inte igenom besiktningen, och det var väl väntat, och när jag kom hem hade hundarna tuggat sönder soffan.

 

Som om det inte räckte med det fick min dotter världens utbrott som naturligtvis gick ut över mig. 

Så det var svårt att se något positivt att skriva om just igår. Det ska vara min allra finaste vän då som alltid finns där och stöttar mig. Vi hade långa samtal och sen kändes det lite bättre. Jag har börjat med nya projekt på tomten, för att få till den avskildhet jag så innerligt önskar och som gjorde att jag flyttade hit, när jag nu olyckligtvis får en granne väldigt nära inpå, sen någon bestämde sig för att renovera ett ruttet ödehus där taket rasat in.

 

Men idag är en ny dag och nya ljusglimtar att fånga..Jag ska gräva vidare på baksidan av mitt stenhus, för att sen bygga staket.

 

 

 

 

 
 
Ama de casa

Ama de casa

9 maj 2020 11:16

En olycka kommer sällan ensam... Men det gör inte lyckorna heller - det gäller bara se till att lyckan får övertag!

Ha en fin lördag!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

9 maj 2020 11:27

Ja precis så är det, så nu är de nya tag som gäller. Solen lyser idag och det är ljuvligt ute.
Kram

 
Anki

Anki

10 maj 2020 06:58

Definitivt ingen bra dag ... nu kan det bara bli bättre - hoppas det!
Oväntat och tråkigt att få en granne man inte vill ha.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

10 maj 2020 07:23

Ja den allra största anledningen till att vi flyttade hit var just avsaknaden av grannar då jag vill kunna ha mina hundar utan klagomål från grannar att de skäller, ha höns och tuppar som gal, osv. Få leva i tystnaden och lugnet helt enkelt, då jo jag blev verkligen ledsen när någon köpte ödehuset.
Men inte mycket göra åt nu.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 08:24

Så kom jag till Danmark igår vid halv fyra. Möttes av min kæreste som såg lika frisk, glad och välmående ut som jag, sen jag flyttade till Sverige igen. Vi såg på varandra, och han utbrast, Gud vad du ser ut att må bra, frisk, vacker, avslappnad oc...

Av Sarplaninac - Lördag 4 maj 06:24

Godmorgen! Ja jag ska till Danmark idag, men det är inte så illa som det kanske låter. Jag ska lämna min danska bil, dansken köper den av mig, och jag får pengar till att köpa en svensk bil. Problem solved! Så jag kör dit i eftermiddag/kväll, sta...

Av Sarplaninac - Fredag 3 maj 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare till typ nu.Charkan gnällde missnojt, men föl...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 12:35


Inget svar från jobbet än. Jag tror jag blir tokig snart, i väntan på allt som hänger löst i luften just nu. Jobb, dansk bil, bostad, relationen till dansken.. Just nu känner jag att jag inte har styr på en skit i mitt liv.. Utöver det kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards