One in a million

Alla inlägg under juli 2020

Av Sarplaninac - 9 juli 2020 12:52

Idag upptäcker vi Fedingesjön jag och Sonen.

Badplatsen ser fin ut men ligger helt öde. Märkligt, kan det bero på Corona?

Andra sidan sjön var fantastisk men svårfiskad. Det gick inte riktigt att komma nära vattnet utom på ett ställe och där var det långgrunt och Sonen fick mest pinnar och sjögräs på kroken.

Nu testar vi andra sidan.

Av Sarplaninac - 8 juli 2020 12:37

Neah plockade blåbär från buskarna, men åt dem också gärna från min hand.

Efter Neah kommer Noah, två promenader, och sen en fisketur med yngsta sonen.

Neah har en skön stil :)

Av Sarplaninac - 8 juli 2020 08:47

Äntligen sol idag efter en veckas regnande och hårda vindar.
Första gången på en vecka som jag kan sitta ute med morgonkaffet. Igår var det bara 11 grader under hela dagen och jag fick sätta på värmen i huset.

Men idag lyser solen och Stella och Sam mår bra. Sonen och jag ska både golfa och fiska idag, men först morgonkaffe och promenader med hundarna.

Bilder från igår vid sjön. Ljuset var magiskt.

Av Sarplaninac - 7 juli 2020 17:20

Stella födde två ungar i förmiddags, den första kom med fötterna före, fastnade och var tyvärr sen död vid födseln.
Den andra ungen kom en stund senare, och där gick det bra.

Bilder och video kommer senare. Här på bilden har hon ungen i sin famn men den syns inte.

Sonen och jag, alltså Liten Husse som inte är så liten längre, trotsade det eviga regnandet och åkte till sjön.
Sonen drog upp en gädda på andra kastet.

Av Sarplaninac - 5 juli 2020 18:28

Idag har jag förutom gått med hundarna i hällande ösregn, även plockat både svamp och blåbär.
Skogens gula och blå guld.

Nu har jag precis tagit upp lite potatis från mitt eget land, slängt ihop en blåbärsgröt och ätit, och nu ska det bli stekt svamptoast och till sonen färskpotatis med sill.

Jag har vinkat av min bror och pojkarna i förmiddags och de är nu hemma i Stockholm igen. Det blev tomt när de åkte.

Av Sarplaninac - 5 juli 2020 09:02

Här är full fart och bloggandet får ligga lite på is någon dag.

God morgon!
Regn rusk 15 grader och en känsla av höst, men inuti mig lyser solen fortfarande.

Av Sarplaninac - 3 juli 2020 18:00

Igår kväll kom min bror och hans två pojkar.

Idag började vi morgonen i skogen, hundpromenad med Noah och Neah.

Noah som ibland kan vara lite skygg inför nya bekantskaper, överraskade genom att genast älska hela familjen

Yngsta sonen blev dessutom vän med Stella på en gång, och det har mig veterligen aldrig någonsin hänt förut att hon blivit med någon. Hon brukar fly när okända kommer och det kan ta dagar eller veckor.

Idag har vi varit i Halmstad och spelat minigolf på de japanska banorna. Lika bra som jag var förra året då jag ägde banan, lika usel var jag idag :)
Men någon ska ju komma sist, typ, eller i vart fall näst sist.

Nu har vi grillat och jag har hamnat i matkoma.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards