One in a million

Direktlänk till inlägg 6 september 2020

Kamphundar

Av Sarplaninac - 6 september 2020 23:01

En hyfsad dag. Har fått gjort en del hemma, både inne och ute, men hundpromenader har vi hoppat över idag.

Efter det ANDRA(Har inte orkat skriva om det första) otrevliga påhoppet i torsdags, på ytterligare ett av mina ställen jag vanligtvis brukar gå på, har jag helt tappat lusten till promenader här i omgivningarna, och om man inte vill gå bara på vägen, börjar det inte finnas många alternativ kvar.

Jag ska ta tag i det, samla ihop mig lite bara, och sen börja leta nya stråk. Jag planerar också för att framöver köpa ett litet torp i smålandsskogarna, utanför Kalmar, ödsligt och ensligt beläget, tillsammans med min bästa vän. Det ger nya oanade möjligheter, en fristad, men jag har kvar mitt hem här också såklart.

Hundarna har dragkamp om bollen. Kan man kalla dem kamphundar då? :))

 
 
Anki

Anki

7 september 2020 06:51

Tråkigt att du råkar ut för påhopp så där under dina besök i skogen ... fattar inte varför en del människor inte kan låta dig och hundarna bara vara ifred!
Ett ödsligare beläget torp låter bra på sitt sätt, men jag tycker inte du ska behöva "fly" för elaka människor ...
Härliga bilder på kamphundarna! :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

7 september 2020 08:03

Nej jag ska inte fly, bara ha ett alternativ.
Ja det är så ledsamt, jag gör verkligen allt för att hålla mig för mig själv och inte på något sätt störa eller förarga några andra människor, allt jag vill är vara ifred i skogen, och ändå, även där blir jag påhoppad. Jag börjar ge upp om mänskligheten och att någonsin finna en riktig fristad. Drar jag mig undan så söker folk upp mig istället.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 3 maj 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare till typ nu.Charkan gnällde missnojt, men föl...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 12:35


Inget svar från jobbet än. Jag tror jag blir tokig snart, i väntan på allt som hänger löst i luften just nu. Jobb, dansk bil, bostad, relationen till dansken.. Just nu känner jag att jag inte har styr på en skit i mitt liv.. Utöver det kan jag...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 07:15


Så började morgonen här redan klockan sex, och idag var det charkan som vaknade först. Själv tog jag en sömntablett igår, och sov hårt klockan sex, hade absolut kunnat tänka mig några timmar till. Men sånt är livet med valp. Idag är det sol igen...

Av Sarplaninac - Onsdag 1 maj 19:19

Vilken fantastisk dag. Sol, blå himmel och 23 grader. Wouv. De sista dagarna med sol, har gjort mig riktigt brun i ansiktet, och jag ser frisk ut. Känner mig också frisk. De här 10 dagarna i Sverige har gjort underverk med mig. Nu liknar jag mitt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards