One in a million

Alla inlägg den 9 maj 2024

Av Sarplaninac - Torsdag 9 maj 20:24

Två långa härliga turer med Zavannah I skogen och vid sjön.

Och två korta turer med Zavannah och Zamara.

Man kan nästan se hur hon växer dag för dag.

Vi hade kaffe och kakor med oss vid sjön, och trots att inte vädret var det bästa, så hade vi det ändå supertrevligt

Nu på kvällen har vi precis kommit tillbaka från skogen, och vi klarede oss precis från regnet, som faller nu.

Nu ska jag gå i bad, som danskarna säger, sen lägga mig på soffan och se film till jag somnar..

Av Sarplaninac - Torsdag 9 maj 09:02

Godmorgen!
En natt med dålig sömn. Drack lite vitt vin i solen igår, glad över jobbet.. och som bekant sover jag dåligt på alkohol, och utan sömntablett.

Hundarna har sovit gott. Härligt för dem.

Sen hann jag inte mer än tacka ja till jobbet, och nej till det andra, innan jag per sms fick beskedet att jag skulle jobba skift igen, och 100%

Eh, det var inte riktigt som jag uppfattade att vi avtalat om jobbet. Jag förstod det som att de erbjød kväll och helgjobb.
Men svårt att få någon förklaring med en chef som verkar föredra att smsa istället för att ringa.

Så gick jag från 100% glad till 100% bekymrad och besviken.

Gick in på kommunens hemsida och läste, där står att de jobbar på att införa rena kvällstjænster, det är skrivet i slutet av januari, så ja, jag måste ha missuppfattat de hela, eller så har jag blivit vilseledd.

Vilket som, har jag nu hamnat i moment 22. Jag klarar inte 100% i vården med skift. Men jag klarar inte heller min ekonomi på 80%.

Så vad i hela helv**** ska jag göra??

Och jag tänker att det kommer finnas möjlighet att få en kvällstjænst framöver om jag nu jobbar där och gör ett bra jobb.

Men glad, är jag inte...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards