One in a million

Alla inlägg den 10 maj 2024

Av Sarplaninac - Fredag 10 maj 18:47

Så er det fredag, og jeg er fuldstændig smadret. Ja den känslan uttrycks bäst på danska.

Har precis gått en lång tur med Zavannah, och nu har jag trött och utmattad, sjunkit ned i en stol, med ett sista glas som var kvar av vitvinsflaskan.

Jag är inte mycket för vitt vin, men detta smakar faktiskt riktigt gott.

Zavannah har sökt lite i skogen också på vår långa tur.

Så har vi som vanligt också gått två korta runder, med båda hundarna, korta av hänsyn till Zamara.

Jag är helt slut, dels för att jag lägger all min energi på hundarna, men framförallt de senaste veckornas bekymring för jobb och ekonomi, relation, boende.

Nu börjar det falla på plats, en sak åt gången, och jag kan börja slappna av lite mer.
Men jag har också fått ge avkall på det som var viktigt för mig, och ska nu alltså mest jobba dag hela sommaren, jag som avskyr dagpass, tidiga morgnar och har en del problem med sömnen.

Lönen fick jag inte heller det jag ville ha, utan 2000 mindre.
Men nu biter jag i det sura, gör mitt bästa och hoppas på att det ska vända framöver och bli som jag önskar.

Men just nu, känner jag mig lite trött, låg och en aning uppgiven..

Av Sarplaninac - Fredag 10 maj 13:15

Efter lite strul med telefonen, så har jag nu äntligen fått ett svenskt abonnemang igen.

Blir så trött av att hålla på med såna saker, det tar all energi, mer än ett långt arbetspass..

Det firade vi med att gå ut I skogen..

Har även pratat med chefen för jobbet i Laholm, så nu tror jan andå att det kommer bli bra och att det är styr på allting.
Min första dag blir onsdag nästa vecka.

Av Sarplaninac - Fredag 10 maj 08:15

Godmorgen
Idag blev jag väckt vid sex, öppnade dörren, släppte ut hundarna och somnade om på soffan.

Det är gråtråkigt väder också idag. Sitter med kaffet vid fönstret och tittar ut, det är enda platsen i huset där jag kan få in internet. Känner mig helt okej, vid gott mod, men en liten aning vemodig..

Efter alla storslagna planer och drömmar, var det här jag skulle enda?
Ja, tydligen. Jag får göra ett bättre val i nästa liv..

Jag är I vart fall lycklig över mina hundar, de ger mening till ett annars i övrigt ganska meningslöst liv.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards