One in a million

Alla inlägg den 23 maj 2024

Av Sarplaninac - Torsdag 23 maj 14:52

Så är jag svensk medborgare igen hos skatteverket. Hallelujah! Undrar om det var alla samtal och mail från mig och min arbetsgivare som skyndade på det hela.

Så på måndag börjar jag mitt nya jobb. Det ser jag fram emot.

Och så fick jag ett mail, ett erbjudande om ett jobb I Danmark, där jag kan få min autorisation, och en bra lön, bara kvällar på ett 5-2 schema.

Den kändes, åh vad jag hade velat ha det jobbet och den möjligheten.
Men tyvärr, jag kommer aldrig mer bo ihop med Dansken, i vart fall inte de närmsta åren och inte under dessa omstændigheder, och jag har min ovtjarka nu också.. Men jag har lärt mig att man ska aldrig säga aldrig.

Hundarna sover mest i värmen, och jag har städat lite och handlat

Vid fem kommer dansken.

Jag ser fram emot en ledig långhelg, med god mat, dricka, trevligt sällskap och sol. Och fix med huset.

Av Sarplaninac - Torsdag 23 maj 07:59

En till bra natt, Zamara har sovit från 22-0620. Och jag har sovit gott och djupt.

Sitter med morgonkaffet och försöker vakna. Sol och blåst idag.

Idag kommer dansken. Eller rättare sagt ikväll.
Blir spännande och se hur det kommer kännas.

Sitter med min andra kopp kaffe, och min dotter sitter bredvid och pladdrar oupphorligt gånger 100 om absolut bara nonsens och ingenting, och det är bara en sån dålig kombo med mig om morgonen.

Jag tar lång tid på mig att vakna, har ett enormt behov av att få sitta med mitt kaffe i tystnad, utan att behöva säga ett ord, tills jag har vaknat ordentligt.

Alla försök att föra ett samtal, irriterar mig, och ännu värre om det dessutom bara är meningsløst pladder, där jag förvantas ha något att säga.

Jag är Bläckvard om morgonen, jag är häxan surtant, tills efter minst 2 koppar kaffe är intaget.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards